راهنمای خرید ماشین لباسشویی

نکات ضروری برای انتخاب لباسشویی مناسب

0 ۳,۷۹۲

طبق محاسبات من، در حدود ۱۵۰ مدل مختلف ماشین لباسشویی در ایران به فروش می‌ رسد. این تعداد شامل مدل های مختلف ماشین لباسشویی در 12 برند اصلی و تعدادی شرکت نوپا و کوچک می باشد. اما چگونه می‌توانید تمام این مدل ها را بررسی کنید تا چیزی کارساز پیدا کنید؟ معمولا یک بودجه در نظر می گیرید، مدلی در آن رنج قیمت انتخاب می کنید و امیدوارید که بهترین کارایی را داشته باشد. اما بخاطر داشته باشید عوامل بسیاری در بازار لوازم خانگی وجود دارد که می تواند شما را در انتخاب بهترین گمراه کند. خوشبختانه ما اینجاییم تا به شما کمک کنیم. مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی به شما در این انتخاب کمک حواهد کرد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

شاید فکر کنید که همه ماشین های لباسشویی عملکردی مشابه دارند. اما لازم است بدانید که ماشین های شستشو هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. از اندازه درام گرفته تا سرعت چرخش. بنابراین قبل از خرید توصیه می کنم که حتما تحقیقات لازم را در شناسایی مدل های لباسشویی انجام دهید. در ادامه ما برای یافتن بهترین ماشین لباسشویی به شما کمک خواهیم کرد.

مدل های مختلف ماشین لباسشویی

به طور عمده دو نوع سبک ماشین لباسشویی وجود دارد. مدل درب از جلو و مدل درب از بالا. تفاوت‌ های قابل‌ توجهی بین این دو سبک وجود دارد که در اینجا به آن می پردازیم. این تمایزات به شما برای خرید ماشین لباسشویی مطلوب کمک می‌ کند.

مدل درب از جلو

ماشین های درب از جلو محبوبیت زیادی در بین خریداران دارد. از مزایای این مدل می توان به مصرف کمتر انرژی و آب اشاره کرد. در این مدل حتما نباید درام پر از آب باشد، بلکه آبگیری آن در چند مرحله انجام می شود. بنابراین آب کمتری مصرف می شود. همچنین کیفیت شستشو در مدل های درب جلو بهتر از مدل های درب بالاست. البته این مدل ها گران قیمت تر نیز هستند.

مدل درب از بالا

در این مدل درب لباسشویی در بالای دستگاه قرار دارد. در داخل ماشین، محفظه ای وجود دارد به نام درام که آب و همزن در آن قرار دارند. همزن باعث چرخش لباس ها می شود. البته در مدل های HE، همزن وجود ندارد و لباس های به جای پیچانده شدن، می چرخند. در این مدل همچنین آب کمتری نسبت به مدل با همزن مصرف می شود.

از مزایای مدل های درب از بالا اینست که برای ریختن لباس ها نیازی به خم شدن نیست ولی ممکن است دستگاه درام عمیقی داشته باشد که خارج کردن لباس ها را سخت کند. این مدل همچنین سروصدای بیشتری نسبت به مدل درب از جلو دارد. در حالی که قیمت آن به صرفه تر است.

فضای قرار گرفتن ماشین را در نظر بگیرید

به طور استاندارد ماشین لباسشویی درب از جلو 85 سانتی متر ارتفاع و 59.5 تا 60 سانتی متر عرض دارد. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در فضایی به طول 60 سانتی متر قرار بگیرند. اما استثنائاتی هم وجود دارد ، بنابراین قبل از انتخاب مدل مشخصات آن را بررسی کنید.

در حالی که اکثر مدل های درب جلو و بالا عرض یکسان دارند، اما ابعاد ارتفاع آنها کاملا متفاوت است. دلیل این امر اینست که مدل های درب از جلو دارای نمایشگرهای جلویی و مدل های درب بالا دارای نمایشگرهای پشتی هستند. عمق ماشین لباسشویی نیز در مدل های مختلف کاملا فرق می کنند و از 40 تا 70 سانتی متر متغیر است.

به دلیل این تفاوت در طراحی، بسیاری از مدل های درب از جلو دارای کیت های اختیاری هستند، بنابراین می توانید یک ماشین خشک کن روی ماشین خود نصب کنید (همیشه خشک کن را در بالا قرار می گیرد زیرا وزن کمتری دارد). نصب ماشین خشک کن بر روی ماشین زمانی ایده آل است که شما فضای عمودی برای این کار داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که اگر فضای عمودی کمی در دسترس داشتید، نمی توانید کیت خشک کن داشته باشید. همچنین می توانید ماشین خشک کن را در کنار آن نصب کنید. ولی برای مدل های درب بالا تنها می توان ماشین خشک کن را در کنار آن نصب کرد.

توجه: برای نصب کیت خشک کن حتما از یک تعمیرکار کمک بخواهید. نصب نادرست باعث ایجاد مشکلات و سروصدا می شود و گذرتان به تعمیرات لوازم خانگی خواهد افتاد.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

مصرف انرژی

مصرف انرژی یکی از فاکتورهای مهم است که باید به آن توجه کنید، زیرا هزینه شما را در سال افزایش یا کاهش می دهد. امروزه لوازم خانگی موظف به رعایت استاندارد مصرف انرژی هستند. بنابراین رده بندی آنها از A+++ تا A می باشد که هرچه بالاتر رود، دستگاه مصرف انرژی کمتری خواهد داشت.

با علاوه در بررسی که در مورد مدل های درب از جلو صورت گرفت، این مدل ها به طور متوسط ​ 8.74 گالن آب مصرف می کنند، در حالی که در مدل های درب از بالا به طور متوسط ​​17.94 گالن آب مصرف می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدل های درب جلو نصف مدل های درب بالا آب مصرف می کنند.

اندازه درام ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید – 5 تا 12 کیلوگرم

علاوه بر ابعاد بیرونی ماشین، باید اندازه داخلی را هم در نظر بگیرید. اندازه درام ماشین لباسشویی از 5 کیلوگرم تا 12 کیلوگرم متغیر است. محبوب ترین اندازه درام ماشین های لباسشویی 9 و 10 کیلویی هستند. اندازه درام بر اساس وزن لباس های خشک به کیلوگرم است که می توانید در درام جای دهید. برای یک خانواده متوسط یک ماشین 7 کیلویی بسیار مناسب است.

پنج چیز در رابطه با اندازه درام

  • بزرگتر همیشه بهتر نیست.
  • ماشین های لباسشویی هنگامی که به اندازه مجاز پر شوند، بهترین عملکرد را خواهند داشت.
  • یک ماشین لباسشویی با دارم مناسب خریداری کنید که همیشه در تلاش برای پر کردن آن نباشید.
  • ظرفیت درام هر چه بیشتر باشد هزینه خرید آن بیشتر خواهد بود.
  • اگر ترجیح می دهید همیشه و با مقدار کم لباس شستشو کنید، درام کوچک را انتخاب کنید. اما اگر می خواهید لباس هایتان به مقدار زیاد جمع شوند و یکجا بشویید، درام بزرگتر را انتخاب کنید.

3 ماشین لباسشویی محبوب با اندازه درام مختلف

  • 9 کیلوگرمی – سامسونگ WW10N645RPW
  • 10 کیلوگرمی – زیمنس WM14U940GB
  • 12 کیلوگرمی – ال جی FH4G1BCS2

سرعت چرخش ماشین لباسشویی

سرعت چرخش در انتهای برنامه شستشو، آب را از لباس ها خارج می کند. در اینجا نحوه یافتن بهترین سرعت چرخش متناسب با نیاز شما آورده شده است:

  • حداکثر سرعت چرخش از 1000 تا 1800 دور در دقیقه متغیر است که متداول ترین سرعت چرخش از 1200 تا 1400دور در دقیقه می باشد.
  • سرعت چرخش بالا می تواند به هزینه دستگاه اضافه کند و همچنین باعث ایجاد صدای بلند شود.
  • سرعت چرخش زیاد همیشه ارزش پرداخت هزینه بیشتر را ندارد.

یک دستگاه دارای چرخش خوب باید آب را کامل از لباسشویی شما خارج کند و زمان خشک شدن لباس ها را کاهش دهد. البته همیشه نمی توانید اطمینان داشته باشید که ماشین لباسشویی با سرعت چرخش بالا در واقع بهتر از ماشین کندتر است. برخی ماشین های شستشو با سرعت چرخش 1200دور در دقیقه به اندازه لباسشویی با سرعت چرخش 1600 دور در دقیقه کار کنند. البته سرعت چرخش ماشین براساس نوع لباس و خیسی آن تغییر می کند. برای لباس های نازک معمولا سرعت بین 300 تا 500 دور در دقیقه است در حالی که سرعت برای لباس های ضخیم 1000 می باشد.

3 ماشین لباسشویی محبوب با سرعت چرخش متفاوت

  • 1,200 دور در دقیقه – بوش WAT24463GB
  • 1,400 دور در دقیقه – جان لوئیس JLWM1428
  • 1,600 دور در دقیقه – میله WCR860 WPS

بهترین مارک های ماشین لباسشویی

ما هر ساله هزاران خریداران ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار می دهیم تا دریابیم که چقدر از نام تجاری خریداری شده رضایت دارند و آیا آن را به یک دوست توصیه می کنند یا خیر. در مورد خرید از برندهای معروف توصیه می کنم به درستی تحقیق کنید و صرفا به دلیل شهرت آن اقدام به خرید نکنید. زیرا تنها 16 درصد از خریداران برندهای معروف گفتند که در آینده از همان برند خرید خواهند کرد. برندهای معروف ماشین لباسشویی را مرور کنید تا ببینید کدام ماشین های لباسشویی شرایط شما را دارند.

ماشین لباسشویی مشکی و نقره ای رنگ

ماشینهای لباسشویی نقره ای، خاکستری، قرمز و سیاه همه محبوب و نسبتا رایج هستند. اگر می خواهید یک طراحی غیرمعمول تر مانند سبز، آبی یا حتی رنگی خاص داشته باشید، احتمالا مجبور خواهید بود مبلغ بیشتری بپردازید یا به سراغ یک مارک کمتر شناخته شده بروید.

3 ماشین لباسشویی محبوب در رنگ های مختلف

  • مشکی – بوش WMNB812EB
  •  نقره ای – ایندزیت BWD71453S
  • گرافیت – سامسونگ WW70K5410UX
راهنمای خرید ماشین لباسشویی
راهنمای خرید ماشین لباسشویی

ویژگی های هوشمند ماشین لباسشویی که باید توجه کنید

امروزه ماشین های لباسشویی تنها یک وسیله شستشو نیستند بلکه یک سیستم هوشمند به شمار می روند. مسلما هر چقدر ویژگی های هوشمند در یک ماشین بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر می رود. البته برخی ویژگی ها ضرورتی ندارند. بنابراین ضمن آشنایی با این ویژگی ها بهتر می توانید لباسشویی مناسب خود را پیدا کنید.

لباسشویی بدون تسمه یا تسمه ای

در مدل های بدون تسمه که گران تر هستند، موتور در پشت محفظه قرار دارد و بدون تسمه به گردش در می آید. در حالی که مدل تسمه دارد، موتور در زیر ماشین قرار دارد و به وسیله تسمه می چرخد.

  • مدل بدون تسمه سروصدا و لرزش کمتری نسبت به مدل تسمه دار دارد.
  • مصرف انرژی در مدل بدون تسمه کمتر است.
  • سرعت چرخش موتور در مدل های بدون تسمه بالای 3000 دور در دقیقه است.
  • مدل بدون تسمه در صورت اضافه بار شروع به کار نخواهد کرد. اما مدل تسمه دار در هر میزان باری شروع به کار می کند، حتی اگر به دستگاه فشار وارد شود.
  • مدل های بدون تسمه به تغییرات ولتاژ و ضربه حساس هستند و در صورت اعمال آنها عملکرد دستگاه مختل می شود.

محفظه‌ استیل ضد زنگ

یکی از بهترین ویژگی هایی که لازم است لباسشویی انتخابی تان داشته باشد، محفظه استیل ضد زنگ می باشد. استیل چسبندگی و رنگ پریدگی ندارد و بو نمی گیرد.

کنترل حرارت آب در لباسشویی

برخی از لباسشویی ها دارای کنترل دما هستند. به طور مثال زمانی که آب ورودی سرد باشد، این سیستم آن را متعادل خواهد کرد.

بخار در لباسشویی

بخار موجود در برخی لباسشویی ها باعث از بین بردن لکه ها می شود. سیستم بخار در ماشین های هوشمند وجود دارد که گرانتر نیز می باشند.

ضمانت نامه

ضمانت نامه یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. شرکت های معتبر معمولا از 3 تا 5 سال لباسشویی را گارانتی می کنند. بنابراین می توانید با خیال راحت دستگاه را به منزل ببرید. البته گارانتی دستگاه باید معتبر باشد. برخی وسایل در ایران عملا بدون گارانتی هستند، چون نمایندگی مجاز محصول در کشور وجود ندارد.

مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی به شما کمک خواهد کرد که بهترین مدل را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. یک انتخاب مناسب و خوب باعث صرفه جویی در هزینه های آتی شما خواهد بود. در صورتی که سوالی دارید یا در مورد انتخاب تردیدی وجود دارد می توانید با کارشناسان تیم کمک چی مشورت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337