راهنمای خرید مایکروویو

ویژگی های یک مایکروویو مناسب برای شما

0 ۴,۰۷۸

به دلیل توانایی سریع در گرم کردن غذا، مایکروویو احتمالا یکی از وسایل مفید در آشپزخانه است. علاوه بر گرم کردن، بخارپز کردن یا یخ زدایی، می توانید از مایکروویو به عنوان یک مینی اجاق گاز برای کباب کردن و پختن غذا استفاده کنید. اگر قصد خرید مایکروویو دارید، حتما قبل از آن تحقیق کنید. گزینه های مختلفی وجود دارد که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید. در این مقاله راهنمای خرید مایکروویو، با هر میزان بودجه، صحبت خواهیم کرد.

راهنمای خرید مایکروویو

اینکه کدام مدل برای شما بهتر است بستگی به مشخصه ای دارد که قصد استفاده بیشتر از آن را دارید. با اطلاعاتی که در این مقاله آورده ایم می توانید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی مایکروویو برای شما مفیدتر است، بنابراین می توانید بهترین مدل را با توجه به نیاز خود خریداری کنید. پس از خرید، مطالعه راهنمای نگهداری مایکروویو را فراموش نکنید.

محل قرارگیری مایکروویو

اولین تصمیمی که باید در مورد یک مایکروویو جدید بگیرید، جایی است که می خواهید آن را قرار دهید. مکان قرار گرفتن بر قیمت، ویژگی، اندازه و نصب دستگاه تأثیر می گذارد. شما سه گزینه اصلی دارید:

مایکروویو رومیزی

رومیزی رایج ترین نوع مایکروویو است که به طور کلی هزینه کمتری دارد و نصب آن نسبت به سایر مدل ها راحت تر است. فقط یک مکان بر روی پیشخوان برای آن پیدا کنید، آن را به یک پریز برق وصل کنید و بلافاصله از آن استفاده کنید.

بزرگترین مسئله در مورد مایکروویوهای کانتر میزان فضای مورد نیاز آن است. اگر فضای کافی ندارید، باید مدل های کوچکتر را انتخاب کنید که ممکن است ویژگی های مدنظرتان را نداشته باشد.

مایکروویو توکار

مدلهای توکار که در بین کابینت ها قرار می گیرند، مرغوب ترین نوع مایکروویو هستند. قیمت این مدل ها به نسبت دیگر مدل ها گران تر است و در حدود 500 تا 5000 دلار قیمت دارند.

اندازه

مهم است مایکروویوی با اندازه مناسب خریداری کنید که نیازهای غذایی شما را برآورده کند و متناسب با فضایتان باشد. ابتدا عرض، ارتفاع و عمق دستگاه را اندازه گیری کنید تا متناسب با فضای در نظر گرفته شده باشد. یک ظرفیت داخلی نیز وجود دارد که می تواند کمتر از 1 فوت مکعب تا 2 فوت مکعب یا بیشتر باشد.

  • جمع و جور: زیر 1 فوت مکعب
  • متوسط: 1 تا 1.5 فوت مکعب
  • اندازه کامل: 1.6 تا 2 فوت مکعب
  • فوق العاده بزرگ: بیش از 2 فوت مکعب

بیشتر مایکروویوها حدود 1.4 تا 1.8 فوت مکعب ظرفیت دارند. هنوز مطمئن نیستید که به کدام اندازه نیاز دارید؟ همه چیز را اندازه گیری کنید، یادداشت برداری کنید و برای تصمیم گیری در مورد بهترین مدل با فروشنده لوازم خانگی مشورت کنید.

قدرت

قدرت مایکروویو برابر است با وات. به طور کلی، هرچه وات بالاتر باشد، غذای شما سریع تر و یکدست تر خواهد شد. بیشتر مایکروویوها بین 600 تا 1200 وات قرار دارند. مایکروفرهای بزرگتر و گران تر وات بالاتری دارند، بنابراین وات بر عملکرد پخت و پز مایکروویو به شدت تاثیر می گذارد.

راهنمای خرید مایکروویو
راهنمای خرید مایکروویو

به چه نوع مایکروویوی نیاز داریم؟

سه نوع مایکروویو وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز خودتان آن را انتخاب کنید.

فقط مایکروویو

این مایکروویوها که گاهی اوقات مایکروفر (solo) نیز نامیده می شوند که برای کارهای ساده مانند گرم کردن یک فنجان قهوه، گرم کردن سوپ، پختن سیب زمینی یا گرم کردن غذاهای آماده عالی هستند. همچنین می توانید از آنها برای یخ زدایی مواد غذایی استفاده کنید.

اگر می خواهید کارهای گرمایشی ساده را سریعتر از حد ممکن در یک اجاق گاز معمولی یا اجاق برقی انجام دهید، یک مایکروویو گزینه مناسبی است.

گریل

مایکروویو های گریل، پخت مایکروویو طبیعی را با یک عنصر گرمایش ترکیب می کنند. آنها می توانند همه وظایف عادی را که از یک مایکروویو استاندارد انتظار دارید انجام دهند. پخت و پز یک سیب زمینی، یخ زدایی یک غذای آماده، گرم کردن شام و غیره – اما عملکرد گریل به شما امکان می دهد غذا را با ترکیبی از انرژی مایکروویو و گرمای حاصل از گریل بپزید. این نوع مایکروویو دارای قفسه های فلزی هستند تا غذا را به عنصر گریل نزدیکتر کنند.

ترکیبی

مایکروویو های ترکیبی گرانترین نوع مایکروویو هستند. آنها از گرمایش کانوکشن (هوای گرم سرخ شده) همراه با گریل استفاده می کنند، بنابراین می توانید از مایکروویو، برای کباب کردن و گرم کردن کانوکشن برای پخت و پز و قهوه ای کردن مواد غذایی خود استفاده کنید.

البته هر نوع مایکروویوی را که انتخاب کنید می توانید یک مدل داخلی یا یک مدل توکار بخرید.

ویژگی های مایکروویو

بسیاری از مایکروویو کارکردهای مشترکی دارند. در اینجا چند مورد ضروری برای پخت و پز مایکروویو وجود دارد: زمان پخت و پز، یخ زدایی، سطح قدرت و تایمر. هرکدام به ورودی مستقیم شما نیاز دارند، اما معمولاً تنظیم آنها بسیار آسان است. بیشتر مایکروویوها دارای کنترل پنل لمسی و چرخ فلک چرخشی هستند تا بتوانند غذای شما را حتی برای پخت و پز بیشتر بچرخانند.

تنظیمات پیش فرض

بسیاری از مایکروویوها دارای حالت های از پیش تعیین شده پخت و پز هستند، تنها باید یک دکمه را فشار دهید تا به طور خودکار غذا پخته شود. به عنوان مثال، بسیاری از مایکروویوها دارای دکمه “پاپ کورن” هستند که براساس تنظیمات کارخانه طبخ خواهند کرد. سایر تنظیمات معمولی عبارتند از: سیب زمینی پخته شده، پیتزا، نوشیدنی.

کباب کردن

یکی از ویژگی های اصلی مایکروویو که همه مدل ها آن را دارند، اینست که یک مرغ کامل را در دستگاه قرار دهید و آن را برشته تحویل بگیرید.

یخ زدایی خودکار

با این ویژگی مایکروویو وارد غذا می شود و بهترین برنامه یخ زدایی را انتخاب می کند.

بخارپز کردن سبزیجات

برخی مایکروویوها دارای بخارپز کردن سبزیجات هستند که یک روش سریع و سالم برای طبخ سبزیجات ارائه می دهد.

کانوکشن

یک فن کانوکشن که در قسمت پشتی مایکروویو قرار دارد، گرما را در اطراف غذا گردش می دهد تا سریعتر و به طور مساوی غذاها را بپزد. بسیاری از اجاق های جدید حداقل دارای یک فن کانوکشن هستند. با این حال، مایکروویوهایی که دارای فن های کانوکشن هستند، به طور کلی گران تر از مایکروویو فاقد کانوکشن هستند.

فناوری اینورتر

مدل های جدید مایکروویو دارای گزینه دیگری به نام اینورتر است. فناوری اینورتر امکان پخت و پز سالم را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. با این تکنولوژی غذا به طور یکنواخت گرم می شود و امکان سرد ماندن بخش های داخلی از بین می رود. با اینورتر 50 درصد صرفه جویی در انرژی وجود دارد.

سایر ویژگی های پیشرفته

علاوه بر فن آوری های جدید گرمایشی، مدل های بالاتر دارای استاندارد های بیشتری از استاندارد های اولیه پیتزا، پاپ کورن و سیب زمینی پخته هستند. برخی از آنها از سنسورهای رطوبت برای تشخیص حساسیت به مواد غذایی استفاده می کنند.

فناوری “هوشمند” ، یعنی گزینه هایی که اوازم خانگی را به اینترنت و سایر محصولات متصل می کند، در مایکروویوها به اندازه آنچه در سایر لوازم آشپزخانه دیده ایم، گسترده نیست. با این حال لوازم خانگی GE در بعضی از مایکروویوها دارای برد محدود است و از فناوری بلوتوث بهره می برند.

هزینه خرید یک مایکروویو مناسب چقدر است؟

مایکروویوهای ارزان کمتر از 60 دلار قیمت دارند. این مدل ها فقط مایکروویو هستند و بسیاری از آنها فقط دارای دو کنترل هستند ، یکی برای تنظیم قدرت گرمایش و دیگری برای تنظیم زمان. بنابراین هر چقدر ویژگی های یک مایکروویو بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد رفت. پیشنهاد می کنم مایکروویو چه مارکی بخریم را هم مطالعه کنید.

راهنمای خرید مایکروویو به شما امکان انتخاب بهترین مایکروویو مناسب با نیاز شما را خواهد داد. در صورتی که هنوز در انتخاب تردید دارید، با کارشناسان کمک چی تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337