راهنمای نگهداری از لباسشویی

بهترین شیوه نگهداری از ماشین لباسشویی

0 ۳,۸۷۷

ماشین های شستشو مانند هر دستگاه خانگی دیگر زندگی ما را آسان تر کرده اند. اما باید به این درک برسیم که برای کارایی بالا و طول عمر بیشتر وسایل، مراقبت منظم ضرورت دارد. مقاله راهنمای نگهداری لباسشویی به شما دانش بیشتری در مورد مراقبت از ماشین های لباسشویی خواهد داد.

راهنمای نگهداری لباسشویی

ماشین های لباسشویی مادام العمر کار نمی کنند، اما با نگهداری مناسب می توانید انتظار داشته باشید که به مدت طولانی به شما خدمت کنند. در ادامه مطلب راهکارهایی برای افزایش طول عمر لباسشویی را خواهید دید.

لباسشویی را روی سطح صاف قرار دهید

لرزش کف و دیوارهای اتاق لباسشویی غیرطبیعی است و نشان از اینست که دستگاه هم سطح نیست. ماشین لباسشویی را روی سطح صاف قرار دهید. لرزش و ارتعاش در دستگاه موجب آسیب های داخلی دیگر شود.

بهترین کار این است که دستگاه را تا آنجا که ممکن است نزدیک به کف زمین قرار دهید. پایه های جلوی دستگاه قابل تنظیم هستند. پایه ها را در ارتفاع دلخواه قرار دهید و قفل آن را بزنید تا نتوانند چرخش کنند. برخی از مدل ها نیز دارای پایه های عقب قابل تنظیم هستند. همان روند را برای تنظیم آنها انجام دهید.

با تنظیمات ماشین لباسشویی بیشتر آشنا شوید

در هنگام شستشو بسیار مهم است که شرایط مناسب را رعایت کنید. این کار باعث محافظت لباس ها و همچنین دستگاه خواهد شد. اکثر ماشین های لباسشویی امروزی دارای 3 نوع شستشو هستند: ملایم، متوسط ​​و قوی. اگر می خواهید لباس های کودک و یا لباس های ظریف را بشویید، تنظیمات را روی ملایم قرار دهید. تنها زمانی از تنظیم قوی استفاده کنید که لباس های سنگین و خیلی چرب را می خواهید بشویید.

دستگاه را زیاد پر نکنید

از پر کردن زیاد ماشین لباسشویی اجتناب کنید. این کار باعث فشار بیش از حد به موتور خواهد شد و باعث گرمای بیش از حد می شود. همچنین بار سنگین به هیچ وجه نخواهد چرخید. اما اگر همچنان اصرار دارید لباس زیادی در دستگاه بگذارید، دستگاه را در حالت شستشوی سنگین قرار دهید. در کتابچه راهنمای کاربر مقدار اندازه گیری بار مجاز برای دستگاه ذکر شده است.

مشکلات جزئی را پیگیری کنید

اگر متوجه سر و صدای عجیب و غریب شدید، ممکن است قطعاتی از دستگاه شل شده باشند و یا واشر آن صدمه دیده باشد. در اینصورت فورا با کارشناس تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید. یک مشکل ساده و جزئی ممکن است سبب آسیب بیشتر و هزینه تعمیر زیادی شود.

راهنمای نگهداری لباسشویی
راهنمای نگهداری لباسشویی

زنگ زدگی دستگاه را چک کنید

گاهی اوقات متوجه نقاط پرتقالی و یا قرمز روی لباس های شسته شده می شوید. این می تواند به علت زنگ زدگی باشد. به دنبال لکه های زنگ زده در وان دستگاه باشید. البته ممکن است زنگ زدگی در لوله های آب باشد. لکه های زنگ را می توان به راحتی با اضافه کردن دو فنجان آب لیمو و اجرای یک دوره شستشو در آب گرم به راحتی برداشت.

دستگاه را به طور مرتب تمیز کنید

دستگاه شما می تواند لباس ها را شسته و ضدعفونی کند، اما متاسفانه قادر به تمیز کردن خود نمی باشد. بنابراین وظیفه شماست که از آن مراقبت کنید. اگر فکر می کنید تمیز کردن یک دستگاه شوینده بیهوده است، سخت در اشتباهید. بقایای مواد شوینده در وان ماشین لباسشویی باقی می مانند و باعث قارچ و کپک می شوند. نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • پس از شستن لباس ها، تا چند ساعت درب ماشین را باز بگذارید تا رطوبت آن خشک شود.
  • اگر دستگاه شما دارای یک فیلتر قابل جابجایی است، آن را جدا کنید و پرزهای لباس ها را از آن بیرون بیاورید. پرزها در صورت انباشته شدن لوله های آب را مسدود می کنند و همچنین باعث شستن نامناسب لباس ها می شوند.
  • مخزن خروجی آب را همواره خالی کنید تا دستگاه شما بو نگیرد.
  • دریچه خنک کننده خشک کن ها را هر سال تعویض کنید تا از آتش گرفتن آن جلوگیری شود.
  • در هنگام تمیز کردن دستگاه فراموش نکنید که مخزن نرم کننده لباس را نیز تمیز کنید.
  • مواد شوینده یا نرم کننده را مدتها در دستگاه نگذارید. برخی از مواد ضدعفونی کننده ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که باعث خوردگی می شوند. قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی به مدت طولانی مدت می تواند به سطح داخلی دستگاه آسیب برساند.

راه حل : می توان آب و 2 فنجان آب لیمو یا سرکه سفید را ترکیب کرده و در ماشین بریزید. دستگاه را روی داغترین حالت شستشو قرار داده و بدون لباس روشن کنید. این کار مواد شوینده، چربی (به علت شستن لباس های چرب) و خاک را از وان و لوله های آب پاک می کند. انجام این کار هر سه ماه یکبار توصیه می شود.

از ماشین به آرامی استفاده کنید

آرامش بیشتر برای دستگیره هاست. فشار بیش از حد وارد نکنید و آنها را در جهت اشتباه نگذارید. دستگیره و شمارنده ماشین لباسشویی بسیار حساس هستند، پس آرام باشید!

شیلنگ ها را هر چند وقت یکبار بررسی کنید

شلنگ آب شستشو چند بار در سال بررسی کنید. اگر هر گونه سایش، ترک و یا تاول دیدید، آنها را عوض کنید. هر گونه آسیب در شیلنگ ها می تواند باعث نشت یا انفجار و خسارات سنگین در خانه شما شود. اکثر سازندگان توصیه می کنند هر 5 سال یکبار شیلنگ ها تعویض شوند. برای آرامش خاطر بیشتر، از شیلنگ های با کیفیت بالا استفاده کنید.

از مواد شوینده به مقدار مناسب استفاده کنید

خیلی ها تصور می کنند که اگر مواد شوینده زیاد بریزند، لباس ها تمیزتر خواهند شد. این یک تصور اشتباه است که باعث اشکال در چرخه شستشو شده و در طولانی مدت واشر ماشین را خراب می کند. مواد شوینده امروزی به حدی قوی هستند که با مقدار مناسبی لباس ها را کاملا تمیز می کنند. همیشه لباس های کوچک را با مواد شوینده کمتر شستشو دهید. استفاده از مواد شوینده اضافی نه تنها به لباس بلکه به لوله های آب و موتور ماشین لباسشویی نیز آسیب می رساند.

صرف نظر از آنچه که در بسته بندی مواد شوینده توصیه می شود، مقدار توصیه شده مواد شوینده را از کتابچه راهنمای دستگاه ببینید.

پس از هر شستشو خشک کن را چک کنید

اگر دستگاه شما کاملا اتوماتیک است، یک دستگاه خشک کن در آن وجود خواهد داشت. پس از هر بار استفاده، خشک کن را تمیز کنید، ممکن است پرزهای لباس در آن گیر کرده باشد و باعث مسدود شدن فیلتر شوند. مسدودی فیلتر جریان هوا را محدود کرده و منجر به گرمای بیش از حد خشک کن می شود. گرمای زیاد به لباس های ظریف صدمه خواهد زد.

اگر نکات مقاله راهنمای نگهداری لباسشویی را رعایت کرده و به خوبی از ماشین لباسشویی خود مراقبت می کنید ولی هنوز هم ایراد دارد، با ما تماس بگیرید تا مشخص کنیم دقیقا چه اتفاقی برای دستگاه شما افتاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337