راهنمای خرید جاروبرقی

ویژگی های یک جاروبرقی مناسب برای شما

0 ۳,۶۴۴

امروزه جاروبرقی های زیادی در بازار وجود دارد که به سلیقه و ترجیحات مختلف توجه می کنند، بنابراین می توانید بهترین آن را متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. برخی از جدیدترین مدل های جاروبرقی ویژگی های بسیار خوبی دارند، بسیار سبک وزن و در عین حال کارآمد می باشند. با این وجود سوالات بیشماری وجود دارد که اکثر افراد قبل از خرید جاروبرقی از خود می پرسند. اینکه بهترین جاروبرقی چیست؟ در ادامه با راهنمای خرید جاروبرقی قصد داریم شما را به تمام اطلاعات موردنیاز در مورد خرید جاروبرقی مجهز کنیم.

راهنمای خرید جاروبرقی

برای انتخاب جاروبرقی مناسب باید ویژگی های زیادی را باید مورد توجه قرار دهید، مانند اندازه خانه، تعداد پله ها و نوع سطح کف. برای خانه های بزرگتر، ممکن است یک جاروبرقی قدرتمند و عمودی در نظر بگرفته باشید، برای خانه هایی با پله های بی شمار برای کمک به حرکت آسان در طبقه های مختلف،  یک جاروبرقی سبک خریداری کنید. و در آخر اینکه، نوع کف خانه در تعیین جاروبرقی مناسب نقش اساسی دارد، برای خانه های چند سطحی، یک جاروبرقی که مناسب تمام سطوح باشد را انتخاب کنید.

خرید جاروبرقی جدید کاری نیست که هر روز انجام دهید. بنابراین ضروری است که قبل از خرید، کلیه فاکتورها را در نظر بگیرید. این امر بسیار حیاتی است زیرا شما قادر خواهید بود محصولاتی باکیفیت و با عمر طولانی به دست آورید. پس از خرید جاروبرقی حتما راهنمای نگهداری جاروبرقی را مطالعه کنید.

ویژگی هایی که باید هنگام خرید یک جاروبرقی در نظر بگیرید

پس از در نظر گرفتن سه عامل ذکر شده در بالا، ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. این راهنما به شما کمک می کند تا بهترین جاروبرقی را انتخاب کنید. جارو کشیدن برای بیشتر افراد یک فعالیت روزانه نیست و آنها جارویی را می خواهند که هنگام استفاده از آن، حسابی تمیز کرده و راحت باشد. بنابراین، در اینجا برخی از عواملی که باید هنگام خرید جاروبرقی مورد توجه قرار گیرند، ذکر شده است.

حساسیت

اگر به گرد و غبار حساس هستید یا آلرژی فصلی دارید. جاروبرقی هایی وجود دارد که دارای یک فیلتر تاییدیه HEPA هستند که 99.7 درصد گرد و غبار و آلرژن های مضر را به دام می اندازد.

با این وجود ضروری است که مرتبا آن را با آب تمیز کرده و فیلترها را بعد از هر شش ماه عوض کنید تا از هر نوع واکنش آلرژیک خودداری کنید.

سر و صدا

سروصدا یکی از ویژگی های بد جاروبرقی است. اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید و یا جایی که نوزادان وجود دارند و نمی خواهید آنها از خواب بیدار شوند، ضروری است که جاروبرقی ای را انتخاب کنید که در محدوده 60-65 دسی بل باشد. این حالت آرام خواهد بود و شما بی سروصدا می توانید نظافت کنید.

وزن

وزن در انتخاب جاروبرقی نقش اساسی دارد. برای خانه های یک تا چند طبقه یک جاروبرقی با اندازه متوسط مناسب است. بنابراین تحقیقات خود را انجام داده و موردی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی با آن در خانه گردش کرده و نظافت کنید.

حیوانات خانگی

جاروبرقی هایی وجود دارد که به منظور برداشتن موهای حیوان خانگی ساخته می شوند، زیرا کودکان و نوزادان بیشتر مستعد واکنش آلرژیک از موهای حیوان خانگی هستند. هنگامی که به دنبال جاروبرقی مناسب موهای حیوان خانگی هستید، مهم است که جاروبرقی را انتخاب کنید که حداقل 12 آمپر قدرت داشته باشد تا بتواند موهای ریز را هم بردارد. همچنین اطمینان حاصل کنید که برس های مخصوص تمیز کردن را هم دارد.

کیسه دار یا بدون کیسه

از نظر کیسه داشتن هم جاروبرقی ها به دو دسته تقسیم می شوند؛ کیسه دار و بدون کیسه. البته هر دو نوع جاروبرقی در تمیز کردن مناطق بسیار مؤثر هستند و فرقی در این زمینه ندارند. اما مدل های بدون کیسه اغلب راحتی بیشتری دارند زیرا می توان کیسه یکبار مصرف را جدا کرد و دور انداخت، اما باید کیسه های جایگزین تهیه کنید. از طرف دیگر، مدل های کیسه دار را می توان بارها و بارها تمیز کرد و به صرفه است، بنابراین انتخاب آنها یک ترجیح شخصی است.

قدرت مکش

میزان توان مصرفی دستگاه از مهمترین ویژگی های جاروبرقی است، قدرت مکش نشان می دهد جمع آوری آلودگی ها از روی سطوح چقدر است. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که گرد و غبار زیادی وجود دارد، بهترین کار این است که با گزینه ای قدرتمندتر پیش بروید. اما برخی جاروبرقی های سبک معمولا برای مکان هایی که زیاد گرودغبار ندارند، موثرند، بنابراین نکته اصلی انتخاب جاروبرقی اینست که به درستی سطوح را تمیز کند بدون اینکه کیفیت را به خطر بیاندازد.

سرعت مکش

سرعت مکش میزان سرعت حرکت آلودگی در مسیر را نشان می دهد. قدرت و سرعت مکمل یکدیگر هستند. به وسیله قدرت اجسام از روی زمین برداشته می شود و به وسیله سرعت، آلودگی ها در طول مسیر حرکت می کنند. بنابراین هر چقدر سرعت بیشتر باشد، کارایی جاروبرقی بیشتر می شود. البته طول خرطومی، فیلتر و دیگر لوازم جانبی بر سرعت تاثیر دارند، بنابراین در هنگام خرید جاروبرقی سرعت آن را با تمام لوازم متصل شده تست کنید.

فیلترها

فیلترهای HEPA برای از بین بردن گردوغبار و سایر مواد حساسیت زای هوا بسیار موثرند. این نوع فیلترها در از بین بردن انواع آلرژی ها تاثیر دارند. فیلترها باید بعد از هر 6 ماه آنها را تعویض شوند.

راهنمای خرید جاروبرقی
راهنمای خرید جاروبرقی

انواع جاروبرقی

بسته به سلیقه و ترجیح شما، طرح های بی شماری از جاروبرقی ها وجود دارد؛ شما می توانید ضمن با آشنایی با مدل ها یک جاروبرقی با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید. برخی از جاروبرقی های رایج موجود در بازار شامل:

جاروبرقی عمودی

اینها رایج ترین نوع جاروبرقی ها هستند و در اکثر آپارتمان ها و خانه ها یافت می شوند. این مدل بهترین نوع برای ریشه کن کردن گرد و غبار فرش است و به سهولت و راحتی مناطق بزرگ را تمیز می کنند. علاوه بر این، این مدل جاروبرقی ها برای کفپوش های سخت و فرش ها مناسب هستند.

جاروبرقی دستی و استیک

این مدل سبکترین نوع جاروبرقی موجود در بازار است. آنها اغلب بی سیم هستند و برای تمیز کردن مناطق مختلف و انجام برخی کارها در اطراف خانه، میز کردن اثاثه یا لوازم داخلی، کمد، فضای داخلی ماشین، پرده و منافذ بهترین انتخاب است. با این مدل به راحتی می توانید به راحتی در مناطق مختلف حرکت کنید.

جاروبرقی رباتیک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که سخت به فکر تمیز کردن خانه خود می افتید، جاروبرقی رباتیک گزینه نهایی برای شماست. این نوع جاروبرقی ها قابل برنامه ریزی و خودگردان هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را برای انجام یک کار خاص تنظیم کنید. جاروبرقی رباتیک از سنسورها و ویژگی های داخلی برای جلوگیری از افتادن از روی پله ها و موانع دیگر استفاده کرده و به راحتی می تواند مبلمان و مناطق پنهان را تمیز کند. این نوع جاروبرقی ها برای افرادی که وقت تمیزی ندارند، ایده آل است.

جاروبرقی کانیستر

جاروبرقی کانیستر از یک محفظه به نام کانیستر و یک موتور در یک واحد دیگر تشکیل شده است. این مدل معمولا بر روی چرخ‌ ها نصب‌شده تا در مانور دادن روی سطوح مختلف راحت باشد. مخزن باید با استفاده از یک شیلنگ انعطاف‌پذیر به سر جاروبرقی متصل می شود. هوای مکیده شده به کانیستر رفته و به سرعت می چرخند، پس از اینکه گردوغبار به دیوار چسبیدند، آشغال ها در ته کانیستر جمع می شوند.  این نوع جاروبرقی بسیار باریک تر از هر مدل دیگری در بازار است و می‌توانند نقاط مختلف را به راحتی تمیز کنند. این مدل بهترین گزینه برای تمیز کردن اجسام و مبلمان است.

جاروبرقی بخارشوی

جاروبرقی بخارشور سریعترین و کارآمدترین جاروبرقی برای تمیز کردن کفپوش های سخت مانند کف های چوبی است. این جاروبرقی آب را گرم کرده و بخار تولید می کند. جاروبرقی های بخارشوی که به آنها پاک کننده های کف سخت نیز گفته می شود، می توانند زمین را کاملا از خاک پاک کنند و بدون نیاز به کار زیاد، لکه ها را به طور موثری از بین می برد. علاوه بر این، باکتری ها را هم از بین می برد.

جاروبرقی گاراژ و تجاری

جاروبرقی های تجاری که به آنها فروشگاهی نیز گفته می شود، می توانند فضای زیرزمینی، خاک اره و فضای گاراژ را با سهولت تمیز کنند. برای انتخاب جاروبرقی تجاری مناسب، لازم است به فضای نگهداری و نحوه استفاده آن توجه کنید. این مدل ها معمولا برای تمیز کردن های سنگین و دشوار توصیه می شوند.

در هنگام خرید جاروبرقی چه سوالاتی را باید بپرسید

آیا به فیلتر HEPA احتیاج دارم؟

همانطور که در متن راهنمای خرید جاروبرقی آمده است، در صورت داشتن آسم، هرگونه آلرژی، انسداد ریوی یا هر بیماری تنفسی دیگر، ضروری است که جاروبرقی شما مجهز به فیلتر HEPA باشد. زیرا باعث بهبود کیفیت هوا و کاهش آلرژن ها می شود. این فیلتر می تواند ذراتی مانند گرد و غبار، شوره، کنه، مواد حساسیت زا و مواد دیگر را از بین ببرد و نقش موثری در سلامتی شما داشته باشد.

سیستم مهر و موم شده چیست؟

بیشتر جاروهایی که به فیلترهای HEPA مجهز هستند، دارای فناوری مدرنی به نام مهندسی سیستم مهروموم شده هستند. با سیستم مهر و موم، کیسه های هوا و فیلترها 99٪ آلرژن های خانگی را کاهش می دهند. در این سیستم تصفیه جاروبرقی تا حد زیادی بهبود یافته است.

بهترین جاروبرقی کدام است؟ عمودی یا کانیستر؟

یکی از جنبه های کلی که باید درک کنید این است که جاروهای مختلف در شرایط مختلف کارایی خوبی دارند. جاروبرقی کانیستر سبک، همه کاره و آسان در مانور دادن است. این جاروبرقی ها از ظرفیت و قدرت بالایی برخوردار هستند. جاروبرقی های عمودی هم دارای قدرت بالایی است، شارژی است و به راحتی در خانه گردش می کند. بسته به فضای تمیز کردن و ترجیح خود ، می توانید جاروبرقی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آیا جاروبرقی هایی که حاوی کیسه های گرد و غبار هستند ، انتخاب بهتری برای افراد آلرژیک است؟

پاسخ “بله” اما لازم است جاروبرقی ای را انتخاب کنید که دارای یک دستگاه تصفیه بهتری باشد تا از حذف همه آلرژن ها و آلودگی ها اطمینان حاصل شود.

چرا در قدرت و ظرفیت جاروبرقی ها تفاوت وجود دارد؟

حتی اگر یک جاروبرقی از قدرت بالایی برخوردار باشد، به این معنی نیست که از مکش بالاتری برخوردار باشد. با این حال قدرت جاروبرقی توانایی آن را تعیین می کند و عملکرد آن تا حد زیادی به تولید کننده، طراحی، جریان هوا و سیستم تصفیه بستگی دارد.

چندوقت یکبار باید کیسه جاروبرقی تعویض شود؟

تعویض کیسه وکیوم تا حد زیادی به نوع کف و کاربرد آن، ظرفیت کیسه و حیوانات خانگی نیز بستگی دارد. بیشتر جاروبرقی ها دارای شاخص های جایگزینی کیسه هوا هستند. موی حیوان خانگی و فیلتر فرش از مواردی هستند که می توانند کیسه هوا را به راحتی پر کنند.

با پاسخ دادن به این سوالات بهتر می توانید یک جاروبرقی مناسب را تهیه کنید.

راهنمای خرید جاروبرقی که در این مقاله خواندید، راهنمایی کامل برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب و ایده آل برای منزل شماست. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشته و یا برای انتخاب تردید دارید، با کارشناسان کمک چی تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337