راهنمای نگهداری ظرفشویی

بهترین روش مراقبت از ظرفشویی

0 ۳,۷۹۰

از میان تمام لوازم خانگی مدرن امروزی، احتمالا هیچ کدام به اندازه ماشین ظرفشویی لذت بخش نیستند و زندگی را آسان نکرده است. اما اکثرا فکر می کنیم که چون ظرفشویی یک وسیله شوینده است، دیگر نیازی به تمیز کردن و مراقبت ندارد. در حالی که با نگهداری درست دستگاه عملکرد بهتری خواهد داشت و ظروف تمیزتری خواهید داشت. همچنین بهره وری انرژی بیشتر خواهد شد و تا سالهای زیادی از تعمیر ماشین ظرفشویی خود راحت خواهید بود. در این مقاله راهنمای نگهداری ظرفشویی به طور کامل ذکر شده است.

راهنمای نگهداری ظرفشویی

ماشین ظرفشویی دستگاهی است که معمولاً با یک مراقبت کم تا سالها به شما خدمت خواهد کرد. در این مقاله راهنمای نگهداری ظرفشویی به طور کامل ذکر شده است.

مطمئن شوید که دستگاه شما با سطح زمین هم تراز است.

اگر ماشین ظرفشویی تراز نباشد، می‌تواند نشت کند. می توانید دستگاه را با استفاده از پیچ های کف دستگاه تراز کنید. 

واشرها را برای هرگونه آسیب و ترک چک کنید.

واشرها مهر و موم های لاستیکی و یا پلاستیکی هستند که در امتداد درب ماشین ظرفشویی قرار دارند و باعث محکم شدن درب و عدم خروج آب و مواد از دستگاه به بیرون می شوند. اگر واشر دستگاه آسیب دیده باشد، آن را تعویض کنید. واشر را می توانید از فروشگاه های مجاز خریداری کنید و قبل از نصب در آب داغ بگذارید تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد.

بازوی اسپری را بررسی کنید.

با گذشت زمان ذرات غذایی، ذخایر معدنی و سایر آلودگی ها می توانند سوراخ هایی را که در بازوی اسپری وجود دارد را مسدود کنند. ضروری است که این سوراخ های کوچک را به طور مرتب تمیز کنیم تا ماشین ظرفشویی را کارآمدتر کند. بازوی آبپاش را به طور منظم برداشته و چند ساعت در آب و سرکه بگذارید تا هرگونه انسداد را از بین ببرید.

صفحه یا فیلترها را بررسی و پاک کنید.

ماشین ظرفشویی باید یک صفحه یا فیلتر واقع در نزدیکی کف ماشین ظرفشویی داشته باشد تا مواد غذایی یا آشغال های بزرگ را بگیرد. فیلترها حداقل یکبار در هفته باید به طور مرتب تمیز شوند. برای اینکار توصیه می شود که از کتابچه راهنما استفاده کنید. اگر فیلتر سوراخ شده باشد، باید تعویض شود تا از آسیب به بخش‌های دیگر ماشین ظرفشویی جلوگیری شود. هم چنین هر گونه غذا یا مواد که ممکن است در آن گیر کرده باشد را بررسی و تمیز کنید.

از پاک کننده های مخصوص ماشین های ظرفشویی استفاده کنید.

مواد شستشوی دست و دیگر صابون ها و همچنین مواد شوینده معمولی دست هرگز نباید در ظرفشویی استفاده شود. آنها برای تمیز کردن ظرفشویی مناسب نیستند و مقدار زیادی کف و حباب تولید می کنند که از ظرفشویی نشت پیدا کرده و به کف زمین می ریزند.

در بین مواد شوینده ظرفشویی پودر مناسب تر از ژل است. ژل ها اغلب دارای سفید کننده کلر هستند که ماشین ها را تمیز می کند و در آب سخت کار نمی کند. برای نتیجه بهتر، توصیه می کنیم از مواد شوینده یا قرص های پودر استفاده کنید.

قفسه ها را بررسی کنید.

قفسه‌ها را به منظور پیدا کردن هر گونه رنگ رفتگی بررسی کنید. اگر رنگ قفسه هایتان پریده است، در اسرع وقت آنها را تعویض کنید. قفسه ماشین ظرفشویی در رنگ های متعددی وجود دارد، با کمی وقت گذاشتن می توانید رنگ نزدیک به دستگاهتان را پیدا کنید. البته قفسه‌ها زنگ نمی‌زنند و نگران نباشید که ظرف هایتان بر روی زنگ قرار بگیرند. 

راهنمای نگهداری ظرفشویی
راهنمای نگهداری ظرفشویی

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که باید ماشین ظرفشویی را تمیز کنید؟ متاسفانه باقی مانده غذاها و همچنین مواد شوینده در طول زمان باعث کاهش عملکرد ماشین ظرفشویی می شوند.

چیزهایی که برای تمیز کردن ظرفشویی لازم دارید:

  • سرکه
  • یک اسفنج، حوله یا حوله کاغذی
  • خمیر دندان یا پاک کننده لوله
  • یک فنجان dishwasher-safe
  • کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی

4 گام برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود بردارید.

مراحل زیر را هر چند ماه یکبار 15 دقیقه برای تمیز کردن کامل ظرفشویی وقت بگذارید و با اینکار مطمئن باشید که سالها به شما خدمت خواهد کرد.

کتابچه راهنمای خود را پیدا کنید.

اگر به یاد نمی آورید که آن را کجا گذاشته‌اید، می توانید از کتابچه راهنمای آنلاین در سایت سازنده دستگاه استفاده کنید. برای اینکار  مدل ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید و با یک جستجوی آنلاین راهنمای آن را دانلود کنید.

بازوی اسپری را تمیز کنید.

اول از همه قفسه ها را خارج کرده که بتوانید دسترسی راحتی به بازوی آبپاش داشته باشید. سپس بازوهارا چک کنید و در صورت لزوم با خلال دندان یا پاک کننده لوله تمیز کنید. توجه داشته باشید وقتی که بازوها تمیز هستند، آب را بهتر اسپری می کنند و ظرف ها هم تمیز تر می شوند.

لوله تخلیه را تمیز کنید.

دستگاه را از پریز برق بکشید و برای اطمینان کلید خاموشی را هم بزنید. اگر ظرفشویی شما یک مدل داخلی و توکار باشد، احتمالا درپوش آن زیر سینک قرار دارد. دفترچه راهنما را بررسی کنید تا ببینید آیا سینی دور لوله فاضلاب به راحتی از زمین بیرون می‌لغزد و قابل جابجایی است یا خیر. سپس هر گونه مواد غذایی و یا آشغال را از لوله تخلیه در پایین دستگاه بردارید. در صورتی که لوله تخلیه مسدود باشد، پمپ تخلیه به سختی کار می کند و بوی بد به مشام میرسد.

یک چرخه سرکه انجام دهید

برای خارج کردن باقی مانده های مواد شوینده از دستگاه، یک چرخه شستشو با سرکه را اجرا کنید: یک فنجان سرکه را در محفظفه مواد شوینده بریزید و یک چرخه کامل سرکه به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه اجرا کنید. به جای سرکه می توانید یک بسته نوشیدنی‌ طعم دار با طعم لیمو استفاده کنید. با اینکار آب سخت، کف صابون و لکه‌ها از دیواره‌ های ماشین ظرفشویی پاک می‌ شوند.

نگهداری روزانه ماشین ظرفشویی

پس از هربار استفاده از ماشین لباسشویی لازم است آن را تمیز کرده و درب آن را باز نگهدارید تا رطوبت آن خارج شود. کارهای زیر را نیز انجام دهید.

اطراف لبه های درب و اطراف واشر را پاک کنید

این فضا در طول چرخه ماشین ظرفشویی شسته نمی شوند و باید بعد از هر بار استفاده آنها را تمیز کنید. از یک پارچه مرطوب و سرکه یا کمی اسپری پاک کننده ملایم استفاده کنید. برای پاک کردن واشرها و گوشه های نیز می توانید از یک مسواک قدیمی یا قلم موی نرم کمک بگیرید.

زیر پایین درب را فراموش نکنید! در برخی از ماشین های ظرفشویی، این نقطه یک مکان مرده است که دوراز دسترس است و بقایای مواد غذایی در آنجا گیر می کنند. اینجا را با دستمال و سرکه پاک کنید. اگر چیزی بر روی آن قرار گرفته باشد، از برس اسکراب استفاده کنید.

بدنه ماشین ظرفشویی را با اسپری تمیز کنید.

بدنه لباسشویی را با یک اسفنج یا پارچه نرم پاک کنید. همچنین لبه های کوچک بین پنل ها را فراموش نکنید؛ آنها تمایل دارند خاک را جمع آوری کنند.

راهنمای نگهداری ظرفشویی که هم اکنون مطالعه کردید، راهنمایی کامل برای نگهداری انواع ماشین ظرفشویی است. اما اگر سوالی دارید یا نیاز به کمک دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337