تعمیر کولر گازی دوو

رایج ترین مشکلات کولر گازی دوو

0 ۴,۵۵۴

در سالهای اخیر به دلیل گرم شدن جهانی، کولر گازی پای ثابت خانه ها در تابستان است. کولر گازی دوو یکی از با کیفیت ترین کولرهای گازی است. البته ممکن است مشکلاتی برای آن به وجود آید که نیاز به تعمیر کولر گازی دوو پیدا کنید. در اینجا پنج مشکل رایج کولر گازی که صاحبخانه ها در طی ماه های تابستان تجربه می کنند را لیست کرده ایم.

تعمیر کولر گازی دوو

در پشت بسیاری از نقص ها، راه حل های ساده ای وجود دارد که ممکن است بتوانید به تنهایی برای بازگرداندن راحتی خنک خانه و صرفه جویی در هزینه های خود انجام دهید. البته برخی مشکلات حتما باید توسط تعمیرکار رفع شوند. البته توصیه می شود برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه مشکلی، راهنمای نگهداری کولر گازی را مطالعه کنید.

تعمیر کولر گازی دوو
تعمیر کولر گازی دوو

کولر گازی خاموش شده است

وقتی کولر گازی به طور غیر منتظره خاموش شد، باتری های ترموستات را بررسی کنید. اگر باتری ها از بین رفته اند، آنها را تعویض کنید. اگر باتری ها هنوز هم خوب هستند، اطمینان حاصل کنید که ترموستات در حالت “خنک کننده” و در تنظیمات دمایی است که شما می خواهید. اگر ترموستات مقصر این کار نیست، قطع کننده مدار A / C را بررسی کنید. شاید لازم باشد آن را به موقعیت “روشن” بپیچید. اگر این راه حل ها مؤثر نباشند، با یک متخصص تماس بگیرید.

کولر گازی روشن می شود ولی خنک نمی کند

گاهی اوقات با وجود روشن بودن کولر گازی، هوا خانه هنوز هم گرم است. اگر چند ماه است که فیلتر هوا را عوض نکرده اید، اکنون این کار را انجام دهید. سپس مطئن شوید که تنظیمات ترموستات صحیح است. اگر ترموستات را در سردترین دما تنظیم کنید و تفاوت خاصی نداشته باشد، ممکن است مشکل دیگری داشته باشد.

اطراف دستگاه را جستجو کنید تا مطمئن شوید که از آوار و پوشش گیاهی پاک است. بوته ها و گیاهان بلند را حداقل 200 سانتی متر از کولر دور نگه دارید.

مبرد در نحوه خنک شدن هوا تاثیر زیادی دارد و هرگونه نشتی آن باعث کاهش میزان خنک کردن کولر می شود. برای تعمیر یا تعویض مخزن مبرد با یک متخصص تماس بگیرید.

کولر گازی نشتی دارد

نشتی پیدا کردن کولر گازی یکی از متداول ترین مشکلاتی است که به وجود می آید. افزدون مبرد یک راه حل واقعی نیست. مقدار مبرد در کولر گازی باید بسیار دقیق بوده و دقیقا منطبق با مشخصا سازنده باشد. برای موسسات تجاری که نیاز فوری به خنک شدن دارند، شارژ مجدد ممکن است در ابتدا لازم باشد، با این حال باید نشتی را پیدا کرده و آن را ترمیم کنید تا مشکل به طور کلی حل شود.

پیدا کردن نشتی در کولر باید توسط یک تعمیرکار حرفه ای صورت گیردبه خصوص اگر نشتی در یک دریچه یا سیم پیچ حرارتی وجود داشته باشد. اگر موفق شوید نشتی را پیدا کنید، باید برای تعمیر آن فورا اقدام کنید. این تعمیرات اغلب شامل یک لحیم‌کاری هستند.

کولر گازی به طور نامنظمی خنک می شود

نوسانات دما در یک خانه عموما نتیجه نشت در مجرا، عایق بندی ضعیف و یا دریچه های مسدود شده است. اطمینان حاصل کنید که منافذ در سرتاسر خانه شما باز ، تمیز و بدون مانع هستند.

ممکن است دریابید که اتاقهایی که دارای پنجره های جنوبی هستند نسبت به سایر اتاق ها گرم تر هستند. در صورت بروز این موارد، در گرمترین ساعات روز پرده ها را بکشید. راه حل دیگر نصب حرفه ای سیستم های منطقه بندی در خانه است که به شما امکان می دهد دما را در مناطق خاص کنترل کنید.

کولر گازی صداهای عجیب و غریب دارد

صدای اصطکاک یا فشار که از موتور دمنده به گوش می رسد، نشان دهنده مشکل در موتور یا تسمه معیوب است که ممکن است شکسته شده باشد. تکان خوردن، لرزش یا خم شدن به طور کلی به معنای مشکلی در مونتاژ موتور یا دمنده است. اگر هر یک از این صداها را شنیدید، کولر را خاموش کنید و با یک متخصص تماس بگیرید.

اگر چیزی در تیغه های دمنده گیر کرده باشد، سر و صدای زیادی ایجاد می کند. برای بررسی کولر را خاموش کنید و فن را خوب چک کنید.

صدای زیادی که هنگام روشن شدن فن کمپرسور ایجاد می شود به دلیل خرابی موتور یا یکی از قطعات شل شده است. برای بازرسی از واحد با یک متخصص تماس بگیرید.

کویل یخ زده است

یک سیم‌ پیچ یخ زده اغلب مشکلی در جریان هوا دارد، مانند محدودیت‌های ناشی از فیلتر هوای کثیف و یا مسدود شدن مسیر جریان هوا. برای حل این مشکل مسیر جریان هوا را چک کرده و هر گونه مانع برطرف کنید. در صورت کثیف بودن فیلتر نیز نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

در صورت عیب یابی و کمک به تعمیر کولر گازی دوو، گارانتی آن را در نظر داشته باشید. اگرچه انجام تعمیرات اساسی، مانند تعویض فیلترهای هوا مشکلی نیست، اما برای حفظ ضمانت نامه برخی از مشکلات نیاز به تعمیر کار دارند. کارشناسان تعمیر لوازم خانگی کمک چی آمادگی کامل را برای رفع مشکلات کولر و بازگشت آسایش شما را دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337