تعمیر کولر گازی بوش

رایج ترین مشکلات کولرگازی بوش

0 ۳,۴۹۷

اگر تهویه مطبوع به درستی کار نکند، یک مشکل اساسی خواهد بود، خصوصا در ماه های گرم تابستان. این مشکل می تواند خانه شما را فلج کند و حتی مجبور شوید شب را در جای دیگری بگذرانید. لازم است با تمیز کردن صحیح، تعویض فیلتر هوا و سایر تعمیرات اساسی طول عمر کولرگازی خود را افزایش دهید، اما حتی بهترین دستگاه ها نیز گاهی اوقات خراب می شوند. در این مقاله با تعمیر کولر گازی بوش آشنا خواهید شد.

تعمیر کولر گازی بوش

با اینکه بوش یکی از بهترین برندهای اسپلیت است، اما ممکن است ایراداتی در آن به وجود بیاید. در ادامه با رایج ترین مشکلات کولرگازی آشنا می شوید و چگونگی برطرف کردن آن را یاد خواهید گرفت.

دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود

قبل از هر چیزی منبع تغذیه را بررسی کنید، ممکن است ایراد از پریز برق باشد. به علاوه اینکه دستگاه هایی که به راحتی وارد بازار نشده اند ممکن است مشکل ترموستات پیدا کنند. ترموستات را تنظیم کنید تا خنک شود، سپس پنل الکتریکی را برای پیدا کردن هر گونه ایرادی چک کنید. همچنین می توانید سوئیچ قدرت کوره و ترموستات کوره خود را برای هر گونه مشکل بررسی کنید.

کولر گازی خنک نمی شود

کولر روشن است اما خنک نیست. این یکی از رایج ترین مشکلات است. متاسفانه علل زیادی می تواند داشته باشد. یک فیلتر هوای کثیف می تواند اولین علت آن باشد. یخ اطراف کویل ها یا یک کمپرسور فضای باز را بررسی کنید. همچنین ممکن است هوای بیرون خیلی گرم باشد. اکثر سیستم های تهویه مطبوع تنها می توانند تا حدود 20 درجه پایین تر از دمای هوای بیرون خنک شوند.

تهویه مطبوع باد گرم می دهد

وزش هوای گرم از کولر می تواند نگران کننده باشد. اغلب، مشکل فیلتر هوای کثیف وجود دارد که می تواند مشکلاتی در جریان هوا ایجاد کند. در سیستم هایی که در محیط بیرون قرار دارند، بررسی کنید که آیا برگ یا بقایای دیگری مانع از جریان هوا می شوند یا خیر.

کولر گازی نشتی دارد

سیستم های تهویه مطبوع باعث ایجاد میعان می شوند که به طور معمول تخلیه می شوند. اما گاهی اوقات، لوله ها می توانند مسدود شوند، یا پمپ میعانات ممکن است متوقف شود. سعی کنید لوله تخلیه میعان را تمیز کنید، اتصال الکتریکی به پمپ میعانات را هم بررسی کنید و در آخر پمپ را تعویض کنید.

هوا از رجیسترها خارج نمی شود

اگر هوایی بیرون نمی آید، ممکن است فن خارجی کار نکند. این یک مشکل آسان است. ممکن است مشکل ساده دیگری نیز وجود داشته باشد؛ کمربند دمنده، که به سادگی تعویض می شود. دلایل دیگر شامل مشکل در ترموستات، صفحه کنترل یا سیم کشی نیز باعث خارج نشدن هوا می شوند. مخزن پمپ میعانات نیز ممکن است پر شده باشد.

کمپرسور اجرا نمی شود.

اگر کمپرسور اجرا نمی شود ممکن است سیم آن سوخته شده و یا خازن آن نقص پیدا کرده باشد. سیم پیچ خازن را تمیز کنید، خازن را بررسی کنید و در صورت رفع نشدن مشکل، کمپرسور را تعویض کنید.

تعمیر کولر گازی بوش
تعمیر کولر گازی بوش

کولر گازی خاموش نمی شود

حتی در زمانی که هوا بسیار گرم است، تهویه هوا باید گاهی اوقات خاموش شود. اگر دستگاه به طور مداوم کار کند می تواند مشکلاتی برای فن ایجاد کند. فن ترموستات را به حالت خاموش بگذارید تا ببینید آیا از این طریق متوقف می شود یا خیر. همچنین سطح مبرد و سوئیچ های رله را بررسی کنید.

کولر گازی صدای عجیب و غریبی دارد

در کل سیستم های تهویه مطبوع سر و صدا دارند، اما گاهی اوقات سر و صدای زیادی ایجاد می کنند و این می تواند نشانه یک مشکل باشد. اغلب مواقع ایراد از تسمه است. تسمه ممکن است به درستی تراز نشده و یا نیاز به تعویض داشته باشد. سر و صدای سنگ زنی به طور معمول نشان دهنده مشکل در یاطاقان موتور است. صداهای تند و تیز ممکن است نشانه این باشد که نیاز به سفت کردن تابلوهای روکش دارید.

فن کولر کار نمی کند

اگر فن کار نکند، سیستم تهویه هوا به درستی خنک نمی شود. دستگاه را خاموش کنید، سعی کنید تیغه های فن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. اگر آزادانه بچرخند، ممکن است ایراد از خازن باشد و باید تعویض شود.

کولر دائما روشن و خاموش می شود

اگر کولر روشن و خاموش می شود، به احتمال زیاد کندانسور شما کثیف یا مسدود شده است. برای رفع انسداد، کندانسور و همچنین کل سیستم را تمیز کنید تا هرگونه کثیفی برطرف شود.

سیم پیچ یخ زده است

کویل منجمد به این معنی است که سیستم تهویه هوا اضافه کاری می کند. فیلترهای هوا یا موانع موجود در مجرای هوا را بررسی کنید. همچنین باید سطح مبرد و فن دمنده را که ممکن است خراب باشد را بررسی کنید.

بعضی از اتاق ها گرم تر از سایر اتاق ها هستند

اگر برخی از اتاق ها سرد هستند و برخی دیگر گرم، به احتمال زیاد هوای سیستم شما نامتعادل است. برای تعادل سیستم از دمپر استفاده کنید تا خانه شما به طور یکنواخت خنک شود.

بوی غیرمعمول از کولر به مشام می رسد.

بوی الکتریکی ممکن است ناشی از گرمایش بیش از حد مانند موتور دمنده، یاتاقان ها یا اتصالات الکتریکی باشد. همچنین ممکن است جریان هوا محدود شده و باعث گرمای بیش از حد الکتریکی شود. در این مواقع باید فیلترهای هوا را تعویض کنید.

چرا کمک چی را برای تعمیر کولرگازی بوش انتخاب کنیم؟

خراب شدن کولر در گرمای شدید تابستان بسیار کلافه کننده است. قبل از هر کاری یک شرکت تعمیر لوازم خانگی قابل اعتماد پیدا کنید تا بتوانید با خیال راحت دستگاه خود را به آنها بسپارید. کارشناسان کمک چی کاملا در مورد محصولات بوش آموزش دیده اند و تجربه کافی را در این زمینه دارند.

اگر در مورد چگونگی تعمیر کولر گازی بوش تردید دارید، تماس با کارشناسان با تجربه کمک چی بهترین کار می باشد. البته داشتن ضمانت نامه می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337