تعمیر اجاق گاز بوش

مشکلات رایج اجاق گاز بوش

0 ۴,۴۸۰

بوش یکی از بهترین برندهای اجاق گاز است که کیفیت و طول عمر بالایی دارد. اما ممکن است گاهی ایراداتی پیدا کند و پخت و پز را مختل کند. البته برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات فقط چند دقیقه زمان لازم دارید. ولی قبل از آن باید توانایی عیب یابی را داشته باشید. در ادامه مهمترین ایرادات اجاق گاز را خواهید دید که در تعمیر اجاق گاز بوش به شما کمک خواهد کرد. هنگام عیب یابی و یا تعمیر باید اقدامات احتیاطی لازم را داشته باشید. بهتر است انجام کارهایی را که ممکن است باعث نشت گاز در خانه شود را به متخصص واگذار کنید.

تعمیر اجاق گاز بوش

در اجاق مشکلات زیادی به وجود می آید، چه گازی و چه برقی. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آیا اجاق‌ گاز ارزش آن را دارد که تعمیر شود و یا باید یک اجاق جدید بخرید. متاسفانه گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید خرید اجاق گاز را به تعویق بیندازید.

اگر خودتان حوصله تعمیر ندارید و یا جانب احتیاط را رعایت می کنید، همیشه می توانید با کارشناسان کمک چی تماس بگیرید. در هر صورت، ایمنی منزل و خانواده باید در نظر گرفته شود، به خصوص اگر مشکلات مکرر با اجاق‌ گاز خود دارید.

تعمیر اجاق گاز بوش
تعمیر اجاق گاز بوش

مشعل روشن نمی شود

یکی از متداول ترین مشکلات اجاق گاز روشن نشدن آن است. این مساله می‌تواند ناشی از خاموش شدن پیلوت و یا مسدود بودن سوراخ های مشعل و یا پیلوت باشد. اگر اجاق‌ گاز مجهز به اشتعال الکتریکی است، اطمینان حاصل کنید که به اجاق گاز متصل است و همچنین بررسی کنید که قطعی در مدار وجود نداشته باشد.

برای رفع این مشکل سوراخ های مشعل و نازل های پیلوت را تمیز کرده و سعی کنید که آن ها را باز کنید.

شعله خاموش می شود

اگر شعله مشعل به طور مداوم خاموش می شود، پیلوت را چک کنید و از باز بودن آن مطمئن شوید. اگر مشکل رفع نشد، سعی کنید شعله پیلوت را تنظیم کنید.

شعله ضعیف است

اگر به نظر می رسد شعله مشعل کمتر از حد نرمال است، ایراد می‌ تواند از مسدود بودن شعله باشد. شعله ضعیف نیز می‌ تواند ناشی از رسیدن گاز بیش از حد و یا هوای بسیار کم به شعله باشد. شاتر هوا را تنظیم کنید تا ببینید که مشکل هوا است یا نه، اما اگر فکر می‌ کنید که مشکل از جای دیگری است، حتما با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

بوی گاز به مشام می رسد

یک نگرانی بزرگ در مورد اجاق ها، بوی گاز استزمانی که شعله در حال سوختن نیست و بوی گاز می آید می تواند خیلی خطرناک باشد، این شرایط باید با باز کردن پنجره‌ها و در شب با روشن کردن چراغ قوه خطر آتش سوزی را از بین ببرید. به طور کلی استشمام بوی گاز می‌ تواند نشان دهنده این باشد که یکی از شعله‌های آتش به طور کامل خاموش نشده است. شعله‌های گاز را بررسی کنید و اگر متوجه شدید که همه آن‌ ها در موقعیت خاموش قرار دارند، گاز را از ورودی ببندید، از خانه خارج شده و با یک کارشناس تماس بگیرید.

شعله صدا می دهد

شعله پر سر و صدای اجاق گاز به معنای این است که هوا یا گاز بیش از حد به مشعل می رسد. شاتر هوا را تنظیم کنید تا ببینید آیا هوا علت این مشکل است یا خیر، به احتمال زیاد مقدار هوا و گاز تنظیم نیست و این باعث صدا و لرزیدن شعله خواهد شد.

شعله زرد رنگ است

شعله باید آبی بسوزد، ولی ممکن است گاهی زرد رنگ باشد. علت این مشکل کاهش هوا در مخلوط کن است. برای رفع این مشکل صفحه مخلوط کن را باز کرده و فاصله نازل تا لوله رابط را تنظیم کنید. تمیز کردن محل شعله و باز کردن منافذ نیز گاهی اوقات مشکل را حل می کند.

شعله دود می کند و یا خیلی بلند است

گاهی به دلیل زیاد شدن مقدار گاز و هوا، شعله یا دود می کند و یا خیلی بلند می شود، شاید هم هردو. برای رفع این مشکل باید مقدار گاز و هوا را کم کنید. همچنین ممکن است نازل گشاد شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

اجاق جرقه نمی زند

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است برای اجاق گاز پیش بیاید، جرقه نزدن است. ابتدا ترانس جرقه را چک کنید. اگر ترانس ایراد داشته باشد، اجاق جرقه نخواهد زد. قطعی سیم ها و کلید تولید جرقه نیز ممکن است باعث بروز این مشکل شود. البته ممکن است چینی جرقه نیز شکسته شده باشد که باید آن را تعویض کنید.

همه این مسائل را می‌توان به راحتی تشخیص داد. ولی گاهی اوقات، مشکلی وجود دارد که تعمیر آن بسیار پیچیده است و ممکن است مجبور شوید با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی حرفه‌ای تماس بگیرید. در هر زمانی می توانید با کمک چی تماس بگیرید و از سرعت، دقت، کیفیت ارائه خدمات حیرت زده شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337