تعمیر پکیج بوش

شناسایی و رفع ایرادات پکیج بوش

worker set up central gas heating boiler at home
0 ۳,۴۹۲

در این مقاله رایج‌ ترین مشکلاتی که ممکن است برای پکیج شما به وجود بیاید، را لیست کرده ایم. این راهنما به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ایراد اصلی پکیج خود را تشخیص دهید. اگر نیاز به تعمیر پکیج بوش به صورت تخصصی وجود داشت، حتما با یک تعمیرکار با تجربه تماس بگیرید. 

تعمیر پکیج بوش

در ادامه مطلب شایع ترین مشکلات پکیج بوش را لیست کرده ایم. البته توصیه اکید داریم که پس از نصب و راه اندازی سیستم، راهنمای نگهداری پکیج را مطالعه کنید.

فشار کم آب (فشارسنج فشار کمتر از 1 بار را نشان می دهد)

پکیج ها به تدریج و با گذشت زمان فشار خود را از دست می دهند اما این کار بسیار کند خواهد بود. یک پکیج با فشار کم آب قادر به عملکرد صحیح نیست و می تواند به سیستم آسیب برساند، به همین دلیل پکیج قفل می شود و کار نخواهد کرد.

بررسی فشار پکیج آسان نیست، فقط به فشار سنج نگاهی بیندازید و اگر زیر 1 را نشان می داد، ممکن است مشکلی پیش آمده باشد. اگر افت ناگهانی فشار وجود داشته باشد، احتمالا در جایی از سیستم نشتی وجود دارد. در این صورت ، سعی نکنید فشار آب را افزایش دهید. آبرسانی را قطع کنید و با یک کارشناس حرفه ای تماس بگیرید تا نشتی را پیدا کرده و آن را ترمیم کند. اگر هم نشتی وجود نداشته باشد ممکن است ایراد از رادیاتورها باشد.

آب گرم ندارید

دلایل احتمالی بسیاری وجود دارد که آب گرم نشود. ممکن است دیافراگم ها شکسته شده و هوا بکشند. همچنین احتمال ایراد در ترموستات، فشار کم آب و خرابی دریچه های موتوری وجود دارد. وقتی آب گرم ندارید بهترین کار اینست که با یک کارشناس حرفه ای تماس بگیرید.

پیکج نشتی دارد

زمانی که متوجه ریزش آب از زیر پکیج شدید، خیلی سریع برای تعمیر آن اقدام کنید. نشتی هر چه بماند احتمال آسیب در سایر اجزاء به ویژه قطعات الکتریکی بیشتر می شود.

نشتی معمولا به دلیل شکسته شدن یک قطعه داخلی ایجاد می شود، اما بستگی به محل نشت دارد. بنابراین باید توسط یک مهندس مورد بررسی قرار گیرد. اگر نشتی پیدا کردید یا به آن مشکوک هستید، مراحل زیر را طی کنید.

  1. برق دستگاه را قطع کنید و شیرآب را ببندید.
  2. پس از اینکه ریزش آب قطع شد، به عقربه فشارسنج نگاه کنید، اگر فشار ۳bar بود، پس شیر اطمینان درست است.
  3. شیر پرکن را به طور صحیح ببندید.
  4. شیر هواگیری یکی از رادیاتورها را باز کرده و فشار را به 1.5 برسانید.
  5. پس از خشک کردن قسمت های خیس دستگاه، آن را مجددا راه اندازی کنید.
  6. در صورتی که نشتی ادامه داشت، حتما با یک تعمیر کار حرفه ای تماس بگیرید.
تعمیر پکیج بوش
تعمیر پکیج بوش

پکیج سروصدا می کند

شنیدن صداهای بلند از پکیج ممکن است ناشی از رسوب آهک، ترموستات معیوب و یا فشار ناکافی آب باشد. این موارد می‌تواند مشکلاتی را در سیستم گرمایش مرکزی ایجاد کنند.
هنگامی که در داخل سیستم رسوب ایجاد شده باشد، وقت آن است که با یک کارشناس تماس بگیرید. آنها یک جریان برق ایجاد کرده و هرگونه سنگ آهک و لجن را از سیستم خارج می کنند. پس از آن آب آزادانه در اطراف سیستم گرمایشی جریان یافته و هرگونه صدای اضافی از بین می رود.

برای جلوگیری از ایجاد رسوب در سیستم گرمایشی در وهله اول، توصیه می کنیم یک فیلتر مغناطیسی مانند MagnaClean نصب کنید. این کامپوزیت هرگونه زنگ زدگی، لجن یا رسوبات را به خود جذب کرده و مانع از ایجاد رسوبات در پکیج می شود.

پکیج قفل شده است

هنگامی که در سیستم مشکلی به وجود بیاید، به دلایل ایمنی تا زمانی که مشکل وجود دارد، پکیج قفل می شود. این کار باعث می شود پکیج کار نکند و همچنین از آسیب بیشتر نجات یابد. دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که ممکن است پکیج شما قفل شود: سنسور شعله، لوله مسدود شده، عدم تأمین سوخت کافی  فشار زیاد یا پایین پکیج.

اینها تنها تعدادی از دلایل احتمالی است. در اکثر موارد پکیج شما کد خطایی را نشان می دهد که در تعیین علت کمک می کند. برای باز کردن قفل پکیج، باید مشکلی که باعث آن شده است را رفع کنید. آشنا شدن با لیست خطاهای پکیج می تواند شما را در تشخیص علت کمک کند.

گرمای بیش از حد پکیج

بسیاری از ایرادات احتمالی باعث گرم شدن بیش از حد پکیج می شوند:

  • مشکل در فن
  • پمپ معیوب
  • لوله میعانات منجمد یا مسدود شده
  • رسوب سنگ آهک در مبدل حرارتی

همانطور که در بالا ذکر کردیم، اگر ایراد از رسوب یا لوله های مسدود شده باشد، تعمیرکار مجاز با ایجاد برق مسدودیت را رفع خواهد کرد.

چرا کمک چی را برای تعمیر پکیج بوش انتخاب کنیم؟

انتخاب یک تعمیرکار مناسب، همچون تشخیص ایراد بسیار مهم است. باید پکیج خود را به یک کارشناس باتجربه بسپارید.

  • تکنسین های کمک چی آموزش کامل تعمیر محصولات بوش را دیده اند و تجربه کافی در این زمینه دارند.
  • خدمات کمک چی پرسرعت و قابل اعتماد است.
  • قیمت ها در کمک چی طبق تعرفه بوده و کارشناسان هیچ گونه هزینه اضافی را به فاکتورتان اضافه نخواهند کرد.

اگر نیاز به مشاوره محصول یا تعمیر پکیج بوش دارید با تیم کمک چی تماس بگیرید تا فورا به نیازهایتان رسیدگی شود و مشکلتان رفع شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337