تعمیر جاروبرقی سامسونگ

شناسایی و رفع ایرادات جاروبرقی سامسونگ

0 ۳,۳۵۰

جاروبرقی یکی از وسایل پر مصرف در خانه است. به دلیل استفاده زیاد و اینکه خیلی از قطعات آن متحرک است، ممکن است زودتر به تعمیر جاروبرقی نیاز پیدا کنید. در این مقاله به مهمترین ایراداتی که ممکن است در جاروبرقی رخ دهد و همچنین نحوه تعمیر جاروبرقی سامسونگ پرداخته ایم.

تعمیر جاروبرقی سامسونگ

سامسونگ یکی از محبوب ترین برندهای جاروبرقی است که طول عمر بالایی دارد. اما ممکن است در اثر غفلت و یا ناآگاهی در مورد نحوه نگهداری آن دچار مشکلاتی شود. بنابراین پیشنهاد می شود بعد از خرید حتما راهنمای نگهداری جاروبرقی را مطالعه کنید

جاروبرقی مکش ندارد

زمانی که جاروبرقی مکش ندارد، به احتمال زیاد در مواردی که در زیر ذکر شده است ایرادی به وجود آمده است. هر کدام از قسمت های ذکر شده را چک کنید.

  • فیلتر هوا: فیلتر هوا ذرات را به هنگام حرکت هوا از جاروبرقی می‌گیرد. اگر فیلتر مسدود شده باشد جاروبرقی مکش مناسبی نخواهد داشت. برای تمیز کردن و رفع مسدودیت فیلتر، به دفترچه راهنمای جاروبرقی مراجعه کنید.
  • فیلتر خروجی: فیلتر خروچی نیز ذرات را هنگامی که هوا از جاروبرقی عبور می‌کند، گرفتار می‌کند. اگر فیلتر مسدود شود، جارو برقی مکش مناسبی ندارد. اگر فیلتر خروجی شما مسدود شده‌ است، برای آشنایی با روش تمیز کردن آن به دفترچه راهنما مراجعه کنید.
  • شیلنگ: شیلنگ را از جاروبرقی جدا کنید، لوله آن را مستقیم نگه دارید، یک چراغ‌ قوه روشن را در یک طرف لوله بگذارید و انتهای دیگر شیلنگ را نگاه کنید. اگر نور چراغ‌ قوه را از طرف دیگر شیلنگ به خوبی مشاهده نکردید، این نشان می‌دهد که شیلنگ مسدود شده‌ است.
  • کیسه: کیسه جاروبرقی ممکن است پر شده باشد. همانطور که در راهنمای نگهداری جاروبرقی ذکر شد، کیسه را به طور مداوم باید  خالی کنید.

موتور جارو برقی کار نمی کند

اگر موتور کار نکند، ممکن است در مواردی که در ادامه ذکر می شود مشکل ایجاد شده باشد. آنها را بررسی کنید.

  • دکمه خاموش روشن: اولین ایرادی که ممکن است در جاروبرقی ایجاد شده باشد، خراب شدن دکمه خاموش روشن آن است. برای مشخص کردن اینکه آیا دکمه معیوب است یا خیر، از یک مولتی‌ متر دیجیتال استفاده کنید. اگر دکمه روشن دارای پیوستگی نباشد، باید تعویض شود.
  • موتور دیسک گردان: قبل از هر چیز سوئیچ پاور را با یک مولتی متر تست کنید. اگر برق داشت، از آزادانه چرخیدن غلطک مطمئن شوید. اگر اطمینان پیدا کردید که قدرت به موتور می رسد اما حرکتی ندارد، پس ایراد از موتور دیسک گردان می باشد.
  • موتور فن: برای تست موتور فن همچون مورد قبلی باید مطمئن شد که قدرت به موتور می رسد، اگر قدرت به آن میرسد ولی حرکتی ندارد، پس موتور فن ایراد پیدا کرده است. 
  • برس موتور: برای تست برس موتور ابتدا باید اطمینان حاصل شود که قدرت به موتور می رسد. اگر قدرت به موتور می رسد اما برس موتور ایراد دارد، باید برای تعویض آن اقدام کنید. 
تعمیر جاروبرقی سامسونگ
تعمیر جاروبرقی سامسونگ

جاروبرقی پس از چند دقیقه خود بخود خاموش می شود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337