تعمیر ماشین لباسشویی دوو

عیب یابی و رفع ایرادات ماشین لباسشویی دوو

0 ۳,۷۲۷

اینکه ماشین لباسشویی لباس هایتان را مانند گذشته تمیز نمی کند یا بعد از هر بار شستشو نشت می کند، نشانه ایراد در ماشین است. علائم خطای دستگاه خود را نادیده نگیرید، برخی از مشکلات ماشین لباسشویی با استفاده از چند ابزار یا حتی فقط با سفت شدن شیلنگ به راحتی حل می شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به تخصص یک تکنسین داشته باشند. در این مقاله متداول ترین ایرادات ماشین لباسشویی دوو را لیست کرده ایم. اینکه تعمیر ماشین لباسشویی دوو کاری تخصصی است، شکی نیست اما با مطالعه این بخش حداقل قادر به عیب یابی خواهید بود.

تعمیر ماشین لباسشویی دوو

وقتی ایرادی در ماشین لباسشویی به وجود می آید، سریعا برای رفع آن اقدام کنید. دیر اقدام کردن باعث می شود یک مشکل کوچک به چیزی بزرگتر تبدیل شود. متداول ترین مشکلات ماشین لباسشویی که در این مقاله آمده است، به شما در عیب یابی و برنامه ریزی مرحله بعدی کمک خواهد کرد.

ماشین لباسشویی روشن نمی شود

اگر ماشین لباسشویی روشن نمی شود، ممکن است با یک تعمیر ساده حل شود. تعدادی راه حل ساده و البته جدی وجود دارد، اما بهترین مکان برای شروع، تست منبع تغذیه است.

منبع تغذیه

اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا ماشین لباسشویی شما قدرت می گیرد یا خیر. با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ خروجی را بررسی کنید. اگر برق در ماشین جریان نداشته باشد، در ابتدا پریز برق را تست کنید. برای تعویض پریز برق و رفع عیب ماشین با یک متخصص برق تماس بگیرید.

موتور

اگر موتور ماشین بیش از حد گرم شود، ماشین خاموش می شود. اگر یک یا دو بار این اتفاق بیفتد ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما اگر این مشکل به طور دایم وجود دارد، باید با یک تکنسین تماس بگیرید.

سوئیچ درب

ماشین های لباسشویی به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام باز شدن درب، روشن نمی شوند. سوئیچ درب یک قطعه پلاستیکی کوچک است که در زیر درب قرار دارد. برای اینکه سوئیچ فعال شود باید درب آن بسته باشد. بررسی کنید که آیا سوئیچ به درستی قرار گرفته است.

تایمر دستگیره

بعضی از مدل‌ها یک دستگیره زمان‌ سنج دارند تا دقیقا با برنامه کنترل پنل هماهنگ شوند. اگر دستگیره کمی تراز نباشد، ماشین روشن نخواهد شد. برای بررسی اینموضوع، به سادگی تایمر را جلو ببرید و مجددا ماشین را راه‌ اندازی کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی دوو
تعمیر ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود

مشکلات تخلیه می تواند از یک گرفتگی ساده در شیلنگ تخلیه تا نیاز به تعویض پمپ باشد. اما چیزی که مسلم است اینکه وقتی مشکلی در تخلیه به وجود آید خیلی راحت خواهید فهمید. تجمع کف ممکن است اولین و تنها سرنخ شما باشد.

شیلنگ تخلیه

مسدود شدن شیلنگ تخلیه ممکن است دلیل عدم تخلیه مناسب ماشین باشد. شیلنگ را جدا کرده و آن را چک کنید.

در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید:

  • فیلترهای خمیده ای را که ممکن است در شلنگ تخلیه قرار داشته باشد بررسی کنید.
  • آیا با سیستم تخلیه خانه مشکل دارید؟
  • شیلنگ تخلیه باید بالاتر از سطح آب در وان تخلیه باشد.
  • آیا شیلنگ تخلیه در قسمت ورودی محکم بسته شده است؟

پمپ تخلیه

اگر گمان می کنید که پمپ تخلیه شما دچار مشکل شده است، باید وان خود را تخلیه کنید ، سپس شیلنگ ها را جدا و بازرسی کنید. ورودی های پمپ را فراموش نکنید.

اگر در پمپ خود مشکل دارید، احتمال اینکه قفل و ضبط شده باشد وجود دارد. موتور به کار خود ادامه می دهد و تلاش می کند پمپ را روشن کند. اگر پمپ از نوع کمربند محور باشد، کمربند از بین می رود یا می شکند، حتی این احتمال وجود دارد که قرقره خراب شود. اگر موتور با کشش کمربند به کار خود ادامه دهد، می تواند از وضعیت بدتر به وضعیت بدتری برسد و باعث توقیف موتور شود.

اشیاء خارجی

اگر وسایلی مانند جوراب، قلم و سکه بین سبد و وان گیر کرده باشند یا در پمپ قرار گیرند، توانایی ماشین برای تخلیه کاهش می یابد و حتی می تواند کاملا متوقف شود.

مواد شوینده

استفاده بیش از حد از مواد شوینده باعث می شود که تخلیه به موقع صورت نگیرد.

ماشین لباسشویی نمی چرخد

در اینجا تعدادی موارد وجود دارد که می تواند مانع از چرخش صحیح لباسشویی شما شود.

بار زیادی دارد

اگر لباس ها در فشار زیادی شسته شوند، ماشین لباسشویی نامتعادل می شود. یک ماشین با اضافه بار به درستی چرخش نمی یابد.باید بار را در طول چرخه تنظیم کنید تا به تعادل ماشین کمک کنید.

سوئیچ ها و تنظیمات

سوئیچ درب در نزدیکی قاب درب قرار دارد و اگر معیوب شده باشد، مانع از کار ماشین می شود. اگر سوئیچ خراب باشد، نیاز به تعویض دارد.

همچنین می توانید تنظیمات را بررسی کنید تا از انتخاب صحیح سرعت اطمینان حاصل کنید. نباید بین سرعتهای مختلف تنظیم شود.

پمپ تخلیه

این امکان وجود دارد که یک شی خارجی در پمپ تخلیه گیر کرده باشد که غالبا صدای ترسناکی می شنوید.

کمربندها

یک ماشین لباسشویی دارای کمربندهای زیادی است که ایراد در آنها باعث عدم چرخش ماشین می شود. اگر متوجه کمربندی شده اید که علائم سایش را نشان می دهد ، باید آن را با یک کمربند جدید جایگزین کنید. البته باید قرقره را هم چک کنید، یک قرقره معیوب باعث شکسته شدن و سایش کمربند می شود. اگر کمربند را تعویض کنید اما مشکل قرقره را برطرف نکنید، در آینده بسیار نزدیک مشکل مشابه خود را خواهید داشت.

موتور

موتور محرک اصلی چرخاندن است. موتور ماشین بطور مستقیم و با استفاده از کلاچ، چرخش را ایجاد می کند. در قسمت انتقال ماشین، یک چرخ دنده از نوع میل لنگ با میله های اتصال وجود دارد که باعث تحریک وان می شود. اگر ایرادی در موتور باشد، ماشین نخواهد چرخید. برای رفع ایراد موتور باید با تکنسین های باتجربه تماس بگیرید.

ماشین لباسشویی نشتی دارد

فراتر از ظروف سرباز یا مسافر که یک واشر نشتی ایجاد می کند ، مشکل همیشه به معنای لایحه تعمیر گران نیست. بسیاری اوقات راه حل یک تعمیر آسان یا یک قسمت ارزان است.

شیلنگ را تخلیه کنید

  • هنگامی که ماشین لباسشویی فقط در طول چرخش نشت می کند علت احتمالی شیلنگ تخلیه است.
  • اتصالات روی شیلنگ را بررسی کنید تا از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • وضعیت شیلنگ تخلیه را بررسی کنید، باید بدون ترک و آسیب باشد.
  • شیلنگ تخلیه را برای هرگونه گرفتگی بررسی کنید. ممکن است تنها یک جوراب گمشده خود را پیدا کنید!
  • شیلنگ تخلیه را در جایی که به ماشین وصل می شود، بررسی کنید. هیچ ترک و نشتی نباید وجود داشته باشد. در صورت وجود، اگر می توانید انتهای آن را برش داده و شیلنگ را دوباره ببندید.

شیلنگ کیپ شده

شیلنگهای کیپ شده نیز می توانند علت نشتی باشند. شیلنگ را برای هرگونه انسداد بررسی کنید. اگر می توانید مسیر را باز کنید، در غیر اینصورت آن را تعویض کنید.

شیر آب ورودی

شیر ورودی آب را برای هر گونه نشت بررسی کنید. ممکن است شیرآب بر اثر زنگ زدگی و موارد دیگر معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

مواد شوینده

اگر آب سخت دارید و از نرم کننده آب استفاده می کنید، مشکل نشت شما ممکن است نتیجه مواد شوینده بیش از حد باشد. آب گرم و نرم نسبت به آب سرد و سخت، از مواد کمتری برای تمیز کردن استفاده می کند. کاهش میزان استفاده از مواد شوینده می تواند این مشکل را از بین ببرد.

لاستیک درب جلو

ماشین های دربجلو اغلب در اطراف درب نشتی ایجاد می کنند. با گذشت زمان لاستیک دور دربن ماشین لباسشویی فرسایش یافته و قادر نخواهد بود به درستی جلوی خروج آب را از درب بگیرد. با تعویض لاستیک این مشکل حل خواهد شد.

پمپ تخلیه

پمپ های تخلیه دارای مهر و موم بر روی قرقره هستند که به دلیل سایش اغلب نشت می کنند. بسیاری از پمپ ها با سوراخ هایی طراحی شده اند که به محض صدمه، آب از آن خارج می شود. بنابراین ، اگر در نزدیکی پمپ آب دیدید، ممکن است منبع نشتی را کشف کرده باشید. در اینصورت پمپ نیاز به بازسازی یا تعویض دارد.

شیلنگ تخلیه

اگر هنگام شستشو، متوجه نشتی متناوب شدید، ممکن است مشکل در شیلنگ ها باشد. سفید کننده یک ماده شیمیایی بسیار فاسد کننده است و باعث می شود قطعات پلاستیکی دستگاه ترک خورده یا حتی از بین بروند. در این صورت نیاز به تعویض دارد.

وان

اگر وان عامل نشتی است ، گزینه های شما محدود است. هنگامی که وان از تعادل خارج شده و نشتی پیدا می کند، بهترین انتخاب معمولا خرید ماشین جدید است. تعویض وان معمولا مقرون به صرفه نیست. اگر تصمیم به خرید لباسشویی جدید گرفتید، راهنمای خرید ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

تعمیر ماشین لباسشویی دوو
تعمیر ماشین لباسشویی دوو

ماشین لباسشویی تکان می خورد

وقتی ماشین لباسشویی به اطراف خود حرکت می کند، نگران کننده به نظر می رسد، اما به طور کلی راه حل بسیار ساده است.

ماشین هم سطح نیست

اگر ماشین با کف در یک سطح نباشد، مطمئنا ماشین لباسشویی به اطراف خود می پرد و بسیاری از چرخه های شستشو دستگاه را به حالت لرزش و خاموش می رساند. خوشبختانه، این یک مشکل آسان است. ماشین ها 2 پایه جلویی با قفل دارند که برای تراز کردن آن است. هر پا را در ارتفاع صحیح تنظیم کرده و قفل را محکم کنید تا از حرکت آن جلوگیری شود. به محض تنظیم شدن، نباید در 2 پایه جلوی حرکتی انجام شود. 2 پایه عقب ممکن است از طراحی مشابه با جلو برخوردار باشند یا ممکن است خودشان تنظیم شوند.

بار نامتعادل است

اگر لباسشویی شما از تعادل خارج شده باشد، باید درب را باز کرده و بار را تنظیم کنید. برای اینکه دوباره به تعادل برسید، ممکن است نیاز به تلاش های دیگری داشته باشید.

ماشین لباسشویی سروصدا می کند

یک ماشین پر سر و صدا می تواند به علت یک شی خارجی باشد که در جایی گیر کرده است، یا می تواند سرنخی باشد که یک قسمت نیاز به تعویض دارد.

صدای زوزه مانند می تواند نشانه این باشد که چیزی مانع از تخلیه شده، انسداد را برطرف کنید تا از تبدیل شدن به یک گرفتگی کامل جلوگیری کنید و از ایجاد سیل جلوگیری کنید.

اگر صدای کلیک را می شنوید ممکن است شیء موجود در تخلیه ماشین قرار داشته باشد. ممکن است سهوا یک سکه یا کالای دیگری که در جیب مانده است در آن گیر کرده باشد.

در صورت شنیدن صدای تند و تیز یا وزوز گوش، ممکن است یک ماده خارجی در پمپ شما قرار گرفته باشد. اگر جسم راه خود را به داخل پمپ پیدا کند، ممکن است به آن صدمه بزند. در صورت بروز آسیب جدی، شاید نیاز به تعویض پمپ خود داشته باشید، اما اغلب فقط با برداشتن جسم، مشکل حل می شود.

ماشین بو می دهد

برای یک ماشین لباسشویی غیر عادی نیست که بو ایجاد کند. این ممکن است نشانه رشد باکتری ها باشد. وان ماشین، منطقه ای کاملا تاریک و مرطوب است که محیط مناسبی برای شکوفایی باکتری فراهم می کند. یک عادت خوب این است که هر ماه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید!

مواد شوینده

مواد شوینده بیش از حد باعث ایجاد لکه های اضافی می شود و کثیفی درون وان و سایر قسمت های ماشین ایجاد می شود. از مقدار صحیح مواد شوینده و نرم کننده پارچه استفاده کنید.

درجه حرارت

خیساندن یا شستشوی گرم روی بار می تواند یک اقدام پیشگیرانه عالی باشد، به خصوص اگر شستن در آب سرد را ترجیح می دهید.

فیلتر پمپ تخلیه

فیلتر پمپ تخلیه باید یکبار در ماه تمیز شود، اما افراد کمی این کار را انجام می دهند مگر اینکه مشکلی ایجاد شود. بیشتر اوقات سکه ها و سایر اقلام کوچک در این فیلتر گیر می آیند و باعث می شوند جریان آب کند شود و مکانی ایده آل برای رشد قالب و کپک ایجاد کند.

چرخه شستشو پایان نمی یابد

این یک مشکل آسان برای عیب یابی است. اگر ماشین حتی پس از اتمام چرخه به کار خود ادامه دهد، به احتمال زیاد مشکل در  تایمر است. کنترل پنل را برداشته و تایمر را برای خوردگی یا خرابی بررسی کنید. یک تایمر جدید این مشکل را برطرف می کند.

تعمیر ماشین لباسشویی دوو کاری تخصصی است، توصیه می کنم خودسرانه اقدام نکنید. در صورت نیاز به تعمیر لوازم خانگی می توانید با کارشناسان با تجربه تیم کمک چی تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337