راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

نکات مهم برای انتخاب ماشین ظرفشویی مناسب

0 ۴,۲۸۰

ماشین های ظرفشویی امروزی مجهز به فناوری های پیشرفته ای هستند که با مصرف بسیار کم آب و برق، ظرف هایی تمیز و درخشان به شما تحویل می دهند. بنابراین خرید ظرفشویی به یکی از ضروریات زندگی مدرن تبدیل شده است. در ادامه راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را خواهید دید. پس از مطالعه این مقاله به راحتی خواهید توانست بهترین ماشین ظرفشویی را براساس نیاز و بودجه خانواده خود انتخاب کنید.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

هنگام خرید ماشین ظرفشویی برخی نکات را که ذکر شده است را باید مدنظر داشته باشید و مدلی را انتخاب کنید که از نظر اندازه، ویژگی، کارایی و قیمت برای شما مناسب باشد. برای تکمیل اطلاعات پیشنهاد می شود مطلب ظرفشویی چه مارکی بخریم را هم مطالعه کنید.

انواع ماشین ظرفشویی

وقتی صحبت از ماشین ظرفشویی جدید می شود، گزینه های زیادی پیش روی شماست، اما اولین سوال اینست که چه مدلی بخریم؟ بهترین انتخاب بستگی به نیاز شما، چیدمان آشپزخانه و فضای آن دارد. ماشین های ظرفشویی خانگی معمولا در سه دسته قرار می گیرند.

  • ایستاده
  • رومیزی
  • توکار

ماشین ظرفشویی ایستاده:

مدل های ایستاده ظرفشویی مناسب برای خانواده های پر جمعیت است. این مدل پرطرفدار حجم بالایی از ظروف را در خود جای می دهد. اگر می خواهید مدل ایستاده را انتخاب کنید به یک نکته توجه داشته باشید. اینکه برای راه اندازی آن باید صبر کنید که پر شود، اما تولید کننده برای این مشکل هم راه حل دارد. برخی از ماشین های ایستاده قابلیت شستشوی نصف ظرفیت دارند. با فعال کردن این ویژگی شستشو تنها در بالا یا در پایین ماشین اجرا می شود.

ماشین ظرفشویی رومیزی:

ماشین های رومیزی برای خانواده های کم جمعیت و همچنین افرادی که فضای کمی در آشپزخانه دارند، مناسب است. این مدل ها وزن کمی دارند و به راحتی می توانید آن را در هر کجای آشپزخانه خود قرار دهید. این مدل نسبت به مدل های دیگر قیمت کمتری دارد. ظرفشویی رومیزی ایده آل برای خانه یا آپارتمان های کوچک با جمعیت کمتر از سه نفر است.

ماشین ظرفشویی توکار:

ماشین ظرفشویی های توکار به طور دائم در آشپزخانه نصب می شوند و معمولا در زیر پیشخوان یا کابینت قرار می گیرد. این مدل ظاهری مرتب به آشپزخانه می دهد و خیلی ها آن را ترجیح می دهند. ماشین های توکار دارای ویژگی های پیشرفته ای است، مانند بازوهای چند اسپری، چرخه تخصصی شستشو و اسپری های هدفمند برای شستن قابلمه و… .

بهره وری انرژی

جدیدترین استانداردهای ماشین ظرفشویی در مقایسه با نسل قبلی ظرفشویی ها، مصرف انرژی را 14٪ و مصرف آب را 23٪ کاهش می دهد. استانداردهای لوازم خانگی باعث افزایش کارایی آنها شده و سالانه در هزینه های شما صرفه جویی می کنند.

اندازه ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی معمولا دو عرض دارند:

  • ماشین های استاندارد (مدل ایستاده و توکار) حدود 70 سانتی متر عرض دارند.
  • مدل های کامپکت (مدل رومیزی) حدود 50 سانتی متر عرض دارند.

ارتفاع ماشین ظرفشویی معمولا استاندارد بوده و به گونه ای طراحی شده است که می تواند در زیر میز آشپزخانه قرار بگیرد. بیشتر ماشین های ظرفشویی دارای پاهای قابل تنظیم هستند و می توانید ارتفاع آن را دقیق کنید. البته قبل از خرید حتما فضای موجود را دقیق اندازه گیری کنید.

در اینجا چند نکته دیگر را باید در نظر بگیرید:

  • ماشینهای کامپکت در ابتدا هزینه کمتری دارند، اما به دلیل ظرفیت محدودشان، ممکن است در طول روز چندبار از آن استفاده کنید. در نهایت مصرف برق و آب سالانه آن بیشتر از ماشین ظرفشویی استاندارد باشد.
  • ماشینهای استاندارد دارای بهروه وری انرژی هستند و به طور متوسط ​​5٪ برق و 15٪ آب کمتری مصرف می کنند. در حالی که ماشین های کامپکت در حال حاضر واجد شرایط دریافت بهره وری انرژی را ندارند.
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

ویژگی های ماشین ظرفشویی

هر روزی که می گذرد ماشین های ظرفشویی قابلیت جدیدی را اضافه می کنند. ویژگی های پیشرفته یک ماشین باعث بهبود عملکرد و همچنین کاهش هزینه های شما خواهد شد. در ادامه لیستی از بهترین ویژگی های ظرفشویی را آورده ایم:

سنسور خاک:

سنسورهای خاک از ویژگی های صرفه جویی در مصرف انرژی هستند که در تمام ماشینهای ظرفشویی دارای بهره وری انرژی مشاهده خواهید کرد. با تنظیم اتوماتیک هر چرخه شستشو بر اساس میزان کثیف بودن ظروف، باعث افزایش کارایی ماشین ظرفشویی می شوند.

سیستم های پیشرفته تصفیه آب:

این ویژگی با تنظیم اتوماتیک هر چرخه شستشو براساس میزان کثیف بودن ظروف، باعث افزایش کارایی ماشین ظرفشویی می شود.  با این سیستم ذرات مواد غذایی از آب حذف شده، آب تصفیه و شستشو بهینه می شود. البته دستگاه های دارای فیلتر تصفیه به طور معمول هزینه بیشتری نسبت به دیگر ماشین ها دارند، چون باید هزینه ای برای تعویض فیلترها نیز در نظر بگیرید.

چرخه های شستشوی کوتاه:

این ویژگی که یک صرفه جویی در مصرف انرژی است و به عنوان شستشوی سازگار با محیط زیست نیز شناخته می شود، باعث کاهش زمان و انرژی مصرفی برای تمیز کردن ظروف می شود.

قفسه های انعطاف پذیر، قابل تنظیم و هوشمند:

سبدهای ظروف نقره ای با برش های جداگانه، تمیز کردن وسایل کوچکتر را راحت تر می کند. قفسه های قابل تنظیم می توانند گلدان و قابلمه ای را در خود جای دهند.

جت های آب:

بدون افزایش مصرف آب و با استفاده از نازل های پاششی توان بالا و استراتژیک، قدرت شستشوی ظرفشویی را افزایش می دهند.

فن آوری های بی سر و صدا:

ماشین های شستشو معمولا صدا دارند ولی در ظرفشویی های مدرن میزان سر و صدا در آن کاهش یافته و چرخه ماشین برای گوش های حساس قابل تحمل تر می شود. ماشین های بدون صدا بین 40 تا 46 دسیبل هستند ولی قیمت بالایی دارند.

قفسه سوم:

قفسه اضافی به شما امکان شستن وسایل کوچک را می دهد. این ویژگی را می توان در بسیاری از ماشین های ظرفشویی پریمیوم یافت که 800 دلار یا بیشتر قیمت دارند.

ویژگی و کارکردهایی که در عملکرد ظرفشویی تاثیر ندارند

برخی ویژگی ها در ظرفشویی وجود دارد که باعث افزایش قیمت آن می شود ولی تاثیری بر عملکرد آن ندارند. بنابراین وجود آنها ضرورتی ندارد و بهتر است از آنها چشم پوشی کنید. برخی از این ویژگی ها همچنین باعث افزایش هزینه های نگهداری می شوند.

فناوری هوشمند:

این ویژگی اجازه می دهد تا ماشین ظرفشویی خود را از راه دور با استفاده از یک برنامه روی تلفن همراه یا رایانه شخصی خود کنترل کنید. ماشینهای ظرفشویی با قابلیت Wi-Fi تا 200 دلار بیشتر قیمت دارند.

وان های فولاد ضد زنگ:

این مدل ها ممکن است زیبا به نظر برسند و در برابر لکه برداری مقاومت کنند، اما وان های پلاستیکی به همان اندازه بادوام هستند و نیازی به هزینه اضافی ندارید.

چرخه بهداشتی:

در ظرفشویی هایی که توسط NSF تأیید شده اند، ظروف در 5 الی 18 دقیقه در حداقل 150 درجه دمای آب، تمیز می شوند. این امر تنها باعث افزایش هزینه های انرژی می شود، در حالی که بیشتر ماشین ظرفشویی های جدید – از جمله کلیه دستگاه های دارای بهره وری انرژی – بدون افزایش زمان شستشو، آب را تا حداقل 140 درجه گرم می کنند.

صفحه لمسی:

یک صفحه لمسی ممکن است تنظیم کردن ماشین ظرفشویی را راحت کند، اما تاثیری بر عملکرد شستشو ندارد.

تنظیمات خشک کن:

این ویژگی ضمن استفاده از برق بیشتر برای خشک کردن ظروف، به قیمت ماشین های ظرفشویی نیز اضافه می کند.

چرخه آبکشی / نگهداری:

این عملکرد به شما امکان می دهد ظروف را قبل از آماده شدن چرخه شستشو، بشویید. در حالی که این عمل ممکن است بو و میزان غذای گیر شده در ظرف ها را کاهش دهد، اما مصرف آب را افزایش می دهد.

با مطالعه راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به راحتی می توانید ظرفشویی مناسب نیاز خود را انتخاب کنید. در صورتی که سوالی دارید، می توانید از کارشناسان کمک چی و گروه تعمیرات لوازم خانگی بپرسید. ما در انتخاب بهترین ظرفشویی به شما کمک خواهیم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337