ظرفشویی چه مارکی بخریم؟

بهترین مارک ظرفشویی در بازار

0 ۳,۸۹۰

ماشین ظرفشویی دستگاهی لوکس در آشپزخانه است که برای صرفه جویی در زمان تکامل یافته است. امروزه در بازار مدل های مختلفی از ظرفشویی را خواهید دید که انتخاب را برایتان سخت خواهد کرد. هنگام خرید اغلب افراد در جستجوی بهترین ها هستند، با این حال انتخاب بهترین ظرفشویی بدون اطلاعات پر از ریسک است. در این مقاله به این سوال ظرفشویی چه مارکی بخریم پاسخ داده ایم.

ظرفشویی چه مارکی بخریم؟

انتخاب یک ظرفشویی خوب می تواند یک نوع سرمایه گذاری باشد. در هنگام خرید باید چند ویژگی را مد نظر داشته باشید که عملکرد و دوام بیشتری داشته باشد. در ابتدا به قفسه ها نگاه کنید، زیرا باید قفسه هایی را انتخاب کنید که طول عمری بیشتری داشته باشند. سنسور خاک نیز از ویژگی های مفید است. شاید یکی از مهمترین ویژگی ها که باید به دنبال آن باشید یک وان فولادی ضدزنگ است.

در ادامه با بهترین ویژگی ها ظرفشویی آشنا خواهید شد که در هنگام خرید باید آنها را مدنظر داشته باشید. در آخر هم بهترین مارک های ظرفشویی معرفی شده اند. راستی فراموش نکنید بعد از خرید، راهنمای نگهداری ظرفشویی را مطالعه کنید.

بهترین ویژگی های ماشین ظرفشویی

قبل از خرید توصیه می کنم در مورد ظرفشویی و ویژگی های مطلوبی که باید داشته باشد، اطلاعات کسب کنید تا به راحتی بتوانید مدل های مختلف را با هم مقایسه کنید.

ظرفیت: اندازه استاندارد در برابر جمع و جور بودن

ظرفیت اولین فاکتوری است که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی مورد توجه قرار می گیرد. به طور کلی ماشین ظرفشویی در ظرفیت 18 تا 24 اینچی ساخته می شود. ماشین 24 اینچی 12 نفره بوده و برای خانواده توصیه می شود. البته ظرفیت کمتر و بیشتر نیز وجود دارد. یک ماشین ظرفشویی با ظرفیت 18 اینچ که 6 نفره است، برای آشپزخانه های کوچک و استفاده گاه به گاه عالی است.

مدل: توکار یا رومیزی

انتخاب مدل ظرفشویی بستگی به آشپزخانه شما و همچنین صاحب خانه بودن شما دارد. هر مدل ظرفشویی منافع و محدودیت های خودش را دارد. تنها باید مشخص کنید که به چه نوع ظرفشویی نیاز دارد، سپس تعیین کنید کدام برای شما مناسب است. در مورد قیمت، مدل های قابل حمل و رومیزی مناسب ترند.

ظرفشویی چه مارکی بخریم
ظرفشویی چه مارکی بخریم

صرفه جویی در انرژی

ماشین هایی که ستاره انرژی دارند، در مقایسه با مدل های بی ستاره مصرف بهینه تری از انرژی دارند. مصرف انرژی در ظرفشویی از D تا A+++ متغیر است. در ظرفشویی از برق برای گرم کردن آب استفاده می شود و یک دستگاه با انرژی بهینه تا 20 درصد هزینه برق را کاهش می دهد.

در ظرف شستن با دست حدود 16 گالن آب مصرف می شود، در حالی که ماشین ظرفشویی آن را به 8.11 گالن کاهش می دهد. حال اگر یک دستگاه با انرژی بهینه انتخاب کنید این مقدار مصرف کم تر خواهد شد.

خنثی‌ سازی مواد سخت

این قطعا یک ویژگی عالی است. اگر شما دوست ندارید قبل از بارگیری در ماشین ظرفشویی، ظروف را تمیز کنید، یا آبکشیکنید. این ویژگی به داد شما می رسد و میتوانید باقیمانده های مواد غذایی را از بین ببرد و باعث شود که مواد در طول چرخه آبکشی بازنگردد. برخی از مدل ها فیلترهای تمیز کننده دارند و نیازی به تمیز کردن به صورت دستی نمی باشد.

چرخه شستشو

چرخه شستشو شامل شستشوی منظم، شستشوی سنگین (لیوان و تابه) و تنظیمات اقتصادی است. چرخه اقتصادی، ظروف را با هوا خشک می کند که باعث صرفه جویی در هزینه انرژی عناصر گرمایشی می شود. چرخه های پیشرفته مانند لیوان یا ظروف پایه دار، آبکشی، شستشوی سریع و شستشوی بهداشتی است که می خواهید دستگاهتان داشته باشد، اما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

ویژگی های عملکرد

عملکرد ظرفشویی بر اساس تحت تاثیر چندین سطح می باشد. در چرخه شستشو آب چگونه و کجا فوران می کند. یک سیستم سه لایه شستشویی خوب را فراهم کرده و پوشش سطوح بیشتری را تضمین می کند، اما داشتن این ویژگی در هزینه آن منعکس می شود.

از ویژگی های اصلی یک ظرفشویی که همه به دنبال آن هستند، آرام و بی سروصدا بودن است. در مدل های جدید ظفشویی از وان های فولادی ضدزنگ استفاده می شود که در مقایسه با وان های پلاستیکی سروصدای کمتری دارند. این وان ها همچنین دوام بیشتری داشته و کارایی بهتری در خشک کردن دارند.

داشتن سنسور خاک یک ویژگی عالی در مدل های جدید است که توانایی ماشین ظرفشویی در حس کردن سطح خاک بر روی ظروف را نشان می دهد و مطابق با آن آب و قدرت را تنظیم می کند.”بنابراین ظروفی که خیلی کثیف نیستند، از آب کمتری استفاده می کنند.

قفل کودک نیز به طور قطع ویژگی خوبی برای خانواده هایی است که بچه دارند.

ویژگی قفسه ها

ماشین ظرفشویی معمولی دارای دو قفسه ظروف است، اما برخی از مدلها در حال حاضر دارای سه قفسه بارگیری دارند که باعث افزایش ظرفیت ظرفشویی می شود. برخی قفسه ها همچنین می تواند قابلیت تنظیم دارند که می توانید گلدان ها یا اقلام پایه دار با شکل های عجیب و غریب در آن قرار دارد. یک سبد کوچک برای بطری های نوزاد و حلقه نیز در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی در دسترس است.

سینی قاشق و چنگال

موقعیت سینی نقره ای معمولا موضوعی ترجیحی است و عموما عملکرد شستشو را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اغلب افراد یک سینی محکم در قفسه آخر را ترجیح می دهند که به راحتی بتوانند آن را برداشته و قاشق و چنگال ها را جای دهند. برخی دیگر دوست دارند که در داخل درب ظرفشویی باشد که فضای کمتری را اشغال کند.

بهترین برندهای ماشین ظرفشویی

پس از نظرسنجی در 230 مدل این نتیجه به دست آمد که اغلب ماشین های ظرفشویی خوب هستند و مصرف کنندگان راضی می باشند. اما یک مدل آرام، قابل اعتماد و آسان برای بارگذاری، همچنان به دیگر ظرفشویی ها ارجحیت دارد. در ادامه بهترین مارک های ظرفشویی را با توجه به ویژگی های ذکر شده خواهید دید.

  • بوش سری 300، SHEM63W55N
  • سامسونگ DW80M2020US
  • ال جی LDF5545ST
  • ال جی LDP6797ST
  • بوش سری 800، SHPM98W75N
  • بوش سری 300، SPE53U55UC

اگر هنوز هم سوال ظرفشویی چه مارکی بخریم در ذهنتان است، پیشنهاد می شود حداقل از نظر دو کارشناس را در مورد برندهای انتخابی خود جویا شوید. اگر نیاز به مشاوره محصول یا تعمیر دارید با ما تماس بگیرید تا فورا به نیازهایتان رسیدگی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337