راهنمای خرید یخچال فریزر

ویژگی های یک یخچال فریزر مناسب برای شما

یخچال و فریزر از دیرباز یک جعبه بزرگ یخی در گوشه آشپزخانه تصور می شده و خرید آن نیاز به تحقیق زیادی نداشته است. اما پیشگامان صنعت یخچال مانند سامسونگ و ال جی، خلاقیت و تمرکز زیادی بر روی لوازم خانگی همچون یخچال گذاشته و آشپزخانه را به یک مرکز تفریحی تبدیل کرده اند. در نتیجه امروزه خریداران با طیف گسترده ای از رنگ، مدل، ظاهر و ویژگی های هوشمند جدید مواجه اند که انتخاب را برایشان سخت کرده است. در این مقاله راهنمای خرید یخچال فریزر را خواهید دید و بهتر می توانید برای انتخاب یخچال مناسب خود تصمیم بگیرید.

راهنمای خرید یخچال فریزر

در حال حاضر مدل های زیادی برای یخچال و فریزر وجود دارد که فرایند انتخاب را کمی خسته کننده خواهند کرد. پیدا کردن یخچال مناسب باید متناسب با نیازهای شما باشد. راهنمای خرید یخچال و فریزر یک نمای کلی مفید است که به شما کمک می کند گزینه های مختلف را بررسی کرده و با اطمینان به این نتیجه برسید که یخچال و فریزری که خریداری می کنید بهترین انتخاب ممکن برای شماست.

راستی بعد از اینکه یخچال دلخواه خود را به منزل آوردید، فراموش نکنید راهنمای نگهداری یخچال فریزر را مطالعه کنید.

چه نوع یخچالی می خواهید؟

از نظر ظاهری، چهار گزینه برای انتخاب دارید که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. تشخیص اینکه کدامیک برای شما بهتر است، اولین و بدیهی ترین قدم برای تصمیم گیری در مورد خرید نهایی است.

فریزر بالا

وقتی کلمه یخچال را می‌گوییم، احتمالا فریزر بالا اولین مدلی است که به ذهنتان می‌ رسد. دو سوم این یخچال در پایین قرار دارد که به ذخیره سازی مواد غذایی تازه کمک می کند و فریزر آن در بالا واقع شده است. اگر دنبال یخچالی مدرن و پیشرفته هستید، این مدل چندان مناسب شما نیست. با این حال اگر سبک یخچال چندان مورد توجه شما نیست، متوجه خواهد شد که این مدل دارای قیمت مناسبی است.

فریزر پایین

اگر همچنان به دنبال مدلی ساده هستید و می خواهید از دسترسی آسانتر به غذاهای تازه خود لذت ببرید، ممکن است فریزر پایین برای شما مناسب باشد. واحدهای فریزر پایین تفاوت چندانی با واحدهای فریزر بالا ندارند، به جز این که فریزر آن در پایین قراردارد. البته واحدهای فریزر پایین کمی بزرگتر هستند و همچنین چند کشویی می باشند و فضای بیشتری برای مواد یخ زده در اختیارتان قرار می دهند.

ساید بای ساید

ساید بای ساید فضایی مساوی برای یخچال و فریزر ارائه می دهد، غذاهای یخ زده در سمت چپ و غذاهای تازه در سمت راست. ساید بای ساید در مدلهای مختلفی وجود دارند و ویژگیهای بیشتری را نسبت به دو مدل ذکر شده در بالا به نمایش می گذارد. یکی از این ویژگی ها قفسه بندی داخل درب هاست که با هدف صرفه جویی در فضا انجام شده است. واحدهای ساید بای ساید برای باز شدن درها نیاز به فضای زیادی ندارد و برای آشپزخانه های باریک ایده آل هستند. 

درب فرانسوی

یخچال های محبوب درب فرانسوی، فریزر به سبک کشو در پایین و یخچال با دو درب در بالا. این بدان معناست که فضای ذخیره سازی زیادی در اختیار خواهید داشت. همچنین آبسردکن در درب یخچال تعبیه شده و برای دسترسی به آب خنک نیاز به بازکردن درب یخچال ندارید.

با توجه به تقاضای زیاد یخچال و فریزرهای درب فرانسوی، مطمئنا گزینه های بسیار متنوعی را پیدا خواهید کرد. همچنین می توانید ظاهر یخچال خود را به روز کنید تا با آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد یا حتی آن را کاملا در بین کابینت های خود استتار کند. اما فراموش نکنید که این مدل از گرانترین یخچال ها هستند.

راهنمای خرید یخچال فریزر

اندازه یخچال چقدر باشد؟

هر چه بزرگتر، بهتر. درست است؟ لازم نیست!

رنج های اندازه یخچال

  • فریزر بالا: 14.5 – 24.0 فوت مکعب
  • فریزر پایین: 19.0 – 24.9 فوت مکعب
  • ساید بای ساید: 20.0 – 29.0 فوت مکعب
  • درب فرانسوی: 18.0 – 32.0 فوت مکعب
  • مدل های کامپکت: 9.9 – 12.0 فوت مکعب

یک قاعده کلی وجود دارد که شما باید 4 تا 6 فوت مکعب فضای یخچال و فریزر برای هر بزرگسال در خانواده خود داشته باشید، به همراه کمی فضای اضافی. این بدان معنی است که یک خانواده چهار نفری احتمالا چیزی کمتر از 20 فوت مکعب را نباید انتخاب کنند و ممکن است یخچالی جادارتر را ترجیح دهند.

البته بزرگترین عامل محدود کننده، آشپزخانه شماست. بنابراین حتما قبل از خرید فضایتان را اندازه گیری کنید. چقدر عرض، ارتفاع و عمق در دسترس دارید.

البته مدنظر داشته باشید که یخچال بزرگتر به معنای قبض انرژی بیشتر است. بنابراین مراقب باشید اگر فضای زیادی برای یخچال نیاز ندارید، مدل های بزرگ را انتخاب نکنید.

اگر به دنبال یخچالی کوچک هستید و احتمالا می خواهید آن در کنار فریزر بالا یا پایین قرار دهید یا در اتاق پشتی یا گاراژ قرار دهید، باید از مدل های کامپکت استفاده کنید.

من به یک یخچال عمیق یا یکپارچه با پیشخوان نیاز دارم؟

به احتمال زیاد هنگام خرید، این اصطلاحات را زیاد شنیده اید. “یخچال های فریزر عمیق و مستقل” و “یخچال ها یکپارچه با پیشخوان”. یخچال های عمیق طراحی زیبایی دارند و می توانند در هر جایی از آشپزخانه به طور مستقل قرار بگیرند. اگر بخواهید این مدل ها را در کابینت قرار دهید، به دلیل عمق زیادی که دارد، کمی از آن خارج از دکور قرار می گیرد.

اما عمق مدل های یکپارچه با پیشخوان 61 سانتی متر بوده و کاملا اندازه استاندارد عمق کابینت در دنیاست. این مدل کاملا در دکور جای گرفته و با آن پکپارچه می شود.

چه ویژگی هایی را باید جستجو کنم؟

در ابتدا یخچال و فریزر وسیله ای برای نگهداری تخم مرغ و سطل کره بوده است. این روزها، یخچال ها به گونه ای طراحی شده اند که ویژگی های متنوعی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. با رژه بی پایان مارک های تجاری و ادعاهای جسورانه آنها، پیدا کردن ویژگی هایی که در واقع می خواهید، می تواند سخت باشد. بنابراین، کدام یک ارزش آن را دارند؟

چه مواد غذایی را دوست دارید؟

اول، به چیزهایی فکر کنید که دوست دارید بپزید یا بخورید، سپس به دنبال ویژگی‌هایی باشید که از آن مواد مراقبت شود. زیرا برخی از یخچال ها برای نوشیدنی ها طراحی شده اند از این رو مواد غذایی را به خوبی حفظ نمی کنند. 

به فضای ذخیره سازی توجه کنید

اگر به طور دایم اشیا را در یخچال خود جابجا کنید تا فضایی برای مواد غذایی فراهم کنید، به دنبال یخچالی با فضای زیاد باشید. قفسه های بزرگ داشتن و همچنین قفسه های داخل درب یخچال که برای گذاشتن نوشیدنی ها مناسب است، انتخاب خوبی برای شماست.

بعضی از یخچال ها در قسمت بالای قفسه یخساز دارند. یخ از درون یک قفسه شیشه ای قرار می گیرد. همه اینها خوب است، اما فضای آشکار داخل یخچال را اشغال می کند. بنابراین کسانی که می خواهند فضای زیادی داشته باشند، یخساز درون درب را انتخاب کنند. یخ کمتری به شما می دهد ولی فضای بیشتری در اختیار دارید.

راهنمای خرید یخچال فریزر

دستگاه آب را در نظر بگیرید

یک روندی که طی چند سال گذشته شاهد آن بودیم: خلاقیت در شیر آب. یخچال های مدل های درب فرانسوی حتی می توانند لیوان یا پارچ را تشخیص داده و به طور خودکار خاموش شوند.

برخی یخچال ها ممکن است آب داغ را در تنظیمات دمایی مختلفی افزایش دهند. جدیدترین مدل‌ها به شما اجازه می‌دهد تا یک فنجان قهوه فوری درست کنیدبه علاوه، با توجه به این که این نوع یخچال ها خطوط آب اختصاصی دارند، به طرز شگفت آوری همیشه یک مخزن آب کامل در اختیار دارید.

آیا به یک یخچال هوشمند نیاز دارم؟

اگر نگرانی اصلی شما هزینه و قیمت است، مطمئنا می توانید بدون داشتن یک یخچال هوشمند هم زندگی خوبی داشته باشید. به عبارت ساده تر، یخچال های هوشمند ارزان نیستند و اینکه آیا هزینه اضافی ارزش آن را دارد یا نه، به عهده شماست.

از نظر برخی، شرکت ها همواره یک عامل جدید به یخچال فریزر اضافه می کنند و این یک واقیعت است که در زندگی های معمولی نمی توان هر سال یخچال عوض کرد. در سال ۲۰۱۷، شرکت ال جی تا آنجا پیش رفت که بگوید این شرکت قصد دارد تا WiFi را در هر یخچال که تولید می‌کند، راه‌اندازی کند. بنابراین اگر بخواهید در هوشمندی یخچال همواره به روز باشید باید دلارهای زیاد را خرج کنید. 

نکات فنی خرید یخچال

بهره وری انرژی: باید بررسی کنید که یخچال فریزر چقدر انرژی مصرف می کند. از تاریخ 15 سپتامبر 2014، Energy Star و وزارت انرژی ایالات متحده (DOE)،  الزامات بهره وری انرژی در یخچال های مقدماتی بالا بردند و شرکت ها مجبور به رعایت مصرف بهینه انرژی شدند. امروزه ایده آل ترین یخچال های تولیدی مصرف انرژی سطح A را دارند، بهترین سطح مصرف انرژی نیز A+++ می باشد.

نتیجه گیری: برای خریدار طیف گسترده ای از یخچال و فریزر ها در بازار وجود دارد. اما شما باید روی نیازهای خود توجه کنید و همچنین مصرف انرژی را بررسی کنید.

حرف آخر

با اتمام راهنمای خرید یخچال فریزر ، باز هم سوال این است که “آیا در آشپزخانه خود به این موارد نیاز دارید؟” و با توجه به اینکه مردم اکنون نسل ها با یخچال های گنگ قدیمی فاصله دارند، پاسخ به وضوح خیر است. هیچکدام از این یخچال های هوشمند ارزان قیمت نیستند و هیچ یک از ویژگی های هوشمند هزینه اضافی را توجیه کنند.

طبق این گفته، اکثر تولید کنندگان تمام تلاش خود را می کنند تا با ارائه طرح های برتر یخچال و فریزر خریداران را وسوسه کنند؛ مواردی مانند محفظه های درب، درب های قابل تنظیم دما و حتی پنل های نمایشی که بتوانید بدون بازکردن درب؛ داخل یخچال را ببنید. شما به هیچ یک از این یخچال ها نیازی ندارید، اما مطمئنا نمی توانم شما را برای خرید هریک از این موارد سرزنش کنم.

نیازی نیست هزاران دلار صرف خرید یخچال و فریزر کنید تا حس کنید، به روز هستید. کارهای دیگری هستند که به شما این احساس را می دهند و به روز بودن تنها خلاصه در یخچال فریزر نیست.

با راهنمای خرید یخچال فریزر که اکنون مطالعه کردید، به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که چه مدل یخچالی برای شما مناسب است. در صورتی که سوالی دارید یا تردیدی وجود دارد، می توانید با کارشناسان کمک چی مشورت کنید.

Comments (۰)
Add Comment