راهنمای نگهداری جاروبرقی

بهترین روش نگهداری جاروبرقی

جاروبرقی نه تنها یک ماشین تمیز کننده خانه است بلکه یک سرمایه گذاری در سلامت خانواده می باشد. این دستگاه راهی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی از جمله گردوخاک است. وقتی جاروبرقی می خرید، مطمئنا هزینه زیادی صرف کرده اید و نمی خواهید که به هدر برود. استفاده صحیح و نگهداری منظم تضمین می کند که جاروبرقی شما همیشه در اوج کار کند. تنها با چند ترفند ساده می توانید عمر جاروبرقی خود را افزایش دهید. این مقاله کامل ترین راهنمای نگهداری جاروبرقی است.

راهنمای نگهداری جاروبرقی

اولین قدم اینست که قبل از شروع به کار دفترچه راهنما را بخوانید تا با قسمت های مختلف آن را شناسایی کنید. با مطالعه دفترچه خواهید فهمید که چگونه دستگاه را باز کنید و چگونگی کار کردن با آن را یاد بگیرید.

دور از دسترس اطفال نگهداری کنید

مدل های پیشرفته جاروبرقی به گونه ای هستند که دور از دسترس اطفال باید باشند. همه ما می خواهیم احساس مسئولیت را به بچه هایمان تحمیل کنیم و این خیلی خوب است. اما اجازه دادن به بچه ها برای استفاده از ماشین آلات قدرتمند، می تواند خیلی بد باشد. به بچه های کوچکتر یا دهید که می توانند نگاه کنند اما نباید آن را لمس نکنند.

به دستگاه فشار نیاورید

نباید فشار زیادی به موتور جاروبرقی وارد کنید. در هنگام استفاده دقت کنید که به درستی تنظیم شده باشد و متناسب با ضخامت فرش باشد. اگر بیش از حد پایین باشد، فشار زیادی به به دستگاه وارد شود.

توجه: برای کارهای اضافی از جاروبرقی استفاده نکنید. مثلا برخی خانم ها در هنگام جاروکشیدن، کودک خود را سوار جاروبرقی می کنند.

راهنمای نگهداری جاروبرقی

از سیم جاروبرقی مراقبت کنید

وقتی که می خواهید جاروبرقی بکشید، سیم را به پریزی بزنید که به آن منطقه نزدیک تر باشد. هرگز به سیم فشار نیاورید که منطقه دورتری را جارو بکشید. به یاد داشته باشید هرگز از سیم رابط استفاده نکنید چون می تواند هم سیم و هم موتور را دغ کند. در هنگام جاروکردن هم چرخ نزنید و باعث پیچ خوردن سیم به دور اثاثیه خانه نشوید.

اشیا بزرگ و تیز را با جاروبرقی برندارید

توصیه می کنیم قبل از شروع، اشیا بزرگ مانند کاغذ، سکه، ناخن ها یا قلاب های کوچک را از روی زمین بردارید و با جاروبرقی آنها را نکشید. گرفتن این اشیا در دستگاه می تواند به قطعات داخلی آسیب برساند یا شلنگ یا کیسه را سوراخ کند.

کیسه جاروبرقی را به طور مرتب خالی کنید

کیسه جاروبرقی گردوخاک را جمع آوری می کند، آن را به طور مرتب خالی کنید. این کار را بسته به این که چقدر از آن استفاده می‌ کنید و چقدر خاک مرطوب وجود داشته است، حداقل یکبار در هر هفته انجام دهید. این نکته را به یاد داشته باشید وقتی کیسه به نصف رسید، حتما باید خالی شود. این مرحله طول نمی‌کشد و سعی کنید به یک عادت تبدیل شود.

توجه: وقتی یک کیسه پر شود، به این معنی است که منافذ کیسه مسدود می شود و هوا باید بیشتر تلاش کند تا از آن عبور کند. این می توانید منجر به کاهش مکش و همچنین آسیب احتمالی موتور شود.

غلتک جاروبرقی را تمیز کنید

هر چند وقت یک بار، با توجه به اینکه چقدر استفاده شده، دستگاه خود را باز کنید و غلتک ها از گرد و خاک پاک کنید. این می تواند یک کار بسیار کثیف باشد تا آماده شود. این کار بخش مهمی از نگهداری جاروبرقی است، مخصوصا اگر حیوان خانگی داشته باشید. پرز و موهای چسبیده به غلتک می تواند مانع از چرخش غلتک ها شود.

فیلترها را به صورت منظم پاک کرده و یا تعویض کنید

بسته به پیشرفته بودن جاروبرقی، چندین فیلتر در نقاط مختلف دستگاه وجود دارد. در برخی از جاروبرقی ها، فیلترها در یک مکان مرکزی قرار دارند. در راهنمای جاروبرقی تعداد و مکان فیلترها ذکر شده است. فیلتر ها را چک کنید و آنها را با آبگرم و صابون بشویید یا در صورت لزوم تعویض کنید. یک فیلتر خراب و متلاشی شده عملکرد دستگاه را کاهش می دهد. پیشنهاد می کنیم پس از هر 4 بار استفاده از جارو، فیلترها را تمیز کنید. با اینکار عمر فیلترها افزایش می یابد.

در هنگام خرید توجه کنید که فیلترها مطابق مشخصات کارخانه سازنده باشند.

برس جاروبرقی را تمیز کنید

زمانی که در حال بررسی غلتک ها هستید، برس ها را نیز بررسی کنید. یکی برس تمیز در عملکرد دستگاه و حذف آشغال ها نقش بسیار موثری دارد. مو و پرز می تواند به برس بجسبد و مانع از ورود اجسام به جاروبرقی شوند. پیشنهاد می کنیم پس از هر 4 بار استفاده از جاروبرقی، آنها را تمیز کنید.

شیلنگ جاروبرقی را تمیز کنید

بازرسی شیلنگ به طور منظم باعث بهبود کارایی کلی دستگاه جاروبرقی می شود. همیشه امکان وجود دارد که خاک و گرد و غبار در شیلنگ یا نازل ها گرفتار شوند. ابتدا نازلها یا سر ها را خارج کنید و آنها را تمیز کنید. سپس شیلنگ را بررسی کنید. برای تمیز کردن می توانید شیلنگ را مستقیم نگه دارید و به آن سوی آن نگاه کنید تا مطمئن شوید که هیچ مانعی وجود ندارد.

درپوش های تخلیه را چک و تمیز کنید

درپوش تخلیه عملکردی بسیار مهم دارد. این پوششها وجود دارند تا خاک را از پشت جاروبرقی بیرون بکشند. آنها همچنین دستگاه را خنک نگه می دارند. اگر آنها را تمیز نکنید، دستگاه در معرض حرارت بیش از حد قرار خواهد گرفت. چند ثانیه طول می کشد تا آنها را به سرعت بررسی کنید؛ ولی با این کار سال ها به عمر جاروبرقی خود اضافه می کنید. این کار را حداقل یک بار در هفته انجام دهید.

تعمیر و نگهداری سالی یکبار انجام شود

نگهداری حرفه ای ایده خوبی است، به ویژه هنگامی که دستگاه شما گران قیمت است. بررسی دستگاه هر شش ماه تا یک سال توسط یک کارشناس حرفه ای می تواند سرمایه گذاری خوبی باشد. اگر این کار را نمی کنید، حداقل مشکلی برای آن به وجود آمد سعی نکنید خودتان تعمیر جاروبرقی را انجام ندهید، ممکن است مشکل را بدتر کنید.

راهنمای نگهداری جاروبرقی که مطالعه کردید یک سرمایه گذاری کوچک برای لوازم خانگی است و کمک زیادی به شما در مراقبت از دستگاه و افزایش طول عمر آن خواهد کرد. اگر هم سوالی دارید یا نیاز به کمک دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Comments (۰)
Add Comment