راهنمای نگهداری یخچال فریزر و ساید

بهترین روش مراقبت از یخچال و فریزر

یخچال یکی از وسایل گران قیمت در خانه است که برای نگهداری مواد غذایی خوراکی استفاده می شود. با نگهداری منظم و مرتب، بسیاری از یخچال ها از دوازده تا پانزده سال عمر خواهند کرد. با راهنمای نگهداری یخچال فریزر و ساید می توانید عمر دستگاه خود را افزایش داده و از تعمیرات پر هزینه جلوگیری کنید. تعمیر یخچال فریزر در موارد زیادی هزینه زیادی به خانواده ها تحمیل می کند.

راهنمای نگهداری یخچال فریزر و ساید

در ادامه راهنمایی کامل برای نگهداری یخچال و فریزر خواهید دید. این راهنما به چند بخش نگهداری روزانه، مراقبت هر سه ماه یکبار و هر شش ماه یکبار تقسیم شده است.

نگهداری روزانه

اگر می خواهید یخچالی که خریداری کرده اید، سالیان سال در آشپزخانه همراه شما باشند، نیاز است به طور مداوم آن را چک کرده و از برخی کارها اجتناب کنید.

غیرفعال کردن یخساز اتوماتیک

یخ ساز اتوماتیک یک ویژگی خوب برای یخچال شماست، اما انرژی مصرف یخچال را 14 تا 20 درصد افزایش می دهد. همچنین باعث می شود فشار بیشتری بر کندانسور و ماشین آلات داخلی وارد شود. با استفاده از سینی های یخ و روشن کردن یخساز در مواقع ضروری می توانید انرژی مصرفی را کاهش داده و عمر یخچال را افزایش دهید.

منافذ یخچال را مسدود نکنید

هوای سرد در یخچال و فریزر ایجاد می شود و هوا از طریق منافذ به سایر بخش ها می رود. اگر منافذ را مسدود کنید، یخچال باید به سختی کار کند تا سرد شود. جهت کشف دریچه های داخل فریزر و یخچال و فریزر و جلوگیری از بسته شدن آنها، راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

از تنظیم دمای درست استفاده کنید

اگر دمای یخچال را بیش از حد تنظیم کنید، رشد باکتری های خطرناک در غذا افزایش می یابد. اگر دما بیش از حد کم باشد، اقلام موجود در یخچال و فریزر یخ را تشکیل می دهند، کیفیت غذا کاهش یافته و به یخچال و فریزر به طور غیر ضروری فشار وارد می شود. برای حفظ مطلوبیت مواد غذایی، ترموستات یخچال باید در دمای 37 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد) تنظیم شود و دمای فریزر باید در 0 درجه فارنهایت (-18 درجه سانتیگراد) باشد.

درب یخچال را بسته نگه دارید

وقتی درب یخچال باز می شود، هوای سرد خارج می شود و یخچال باید برای بازگرداندن دمای هسته ای کار کند. فقط یخچال را در صورت لزوم باز کنید و اجازه ندهید درب باز بماند.

نکته: اگر در حال پخت و پز هستید، در شروع موادی که لازم دارید را از یخچال خارج کنید تا از باز و بسته شدن مداوم آن جلوگیری شود.

اطراف یخچال را خالی نگه دارید

استفاده از فضای بالای یخچال برای نگهداری وسایل دیگر خیلی ها را وسوسه می کند، اما اکثر یخچال ها نیاز فضای خالی اندکی دارند تا کارایی مطلوبی داشته باشند. به خصوص مهم است که در پشت و زیر یخچال فضای باز داشته باشید و اطراف آن را وسیله قرار ندهید تا از ایجاد گرما جلوگیری شود.

نکته: یخچال را از دیوار و کف زمین فاصله دهید.

یخچال را از منابع حرارتی دور نگه دارید

یخچال ها در دمای بین 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد) تا 80 درجه فارنهایت (26 درجه سانتیگراد) بهترین کارایی را دارند و در دمای 110 درجه فارنهایت (43 درجه سانتیگراد) کار نمی کنند. یخچال و فریزر خود را در مقابل یک پنجره قرار دهید. از قرار دادن آن در کنار اجاق گاز، در نزدیکی دریچه ماشین ظرفشویی یا سایر منابع گرما خودداری کنید.

راهنمای نگهداری یخچال فریزر و ساید

هر سه ماه یکبار

هر سه ماه یکبار باید برخی کارها را انجام دهید تا کارایی یخچال را افزایش دهید.

یخساز را تمیز کنید

یخ ساز بوی بد و طعم غذاها را به خود جذب می کنند. اگر محفظه نگهداری یخ را می توان برداشت، آن را بیرون آورده و آن را با آب گرم شستشو دهید. در غیر این صورت، یخ ساز را با یک پارچه گرم و مرطوب پاک کنید.

بازرسی و تمیز کردن واشر درب

واشر نوار نازک بین محفظه یخچال و درب است که از خروج هوای سرد جلوگیری می کند. واشر را با یک پارچه گرم و مرطوب پاک کنید تا خاک و یا کثیفی های آن را از بین ببرید. همچنین آن را جهت سوراخ، شکاف ها، ترک یا سایر علائم سایش را چک کنید. واشرها به راحتی تعویض می شوند، بنبراین در صورت خرابی آن را عوض کنید.

هر شش ماه یکبار

در سال دوبار لازم است که یک چک کلی از یخچال انجام دهید. چند کار جزئی نیز باید انجام دهید که باعث می شوند به عمر مفید یخچال فریزر شما افزوده شود.

یخ فریزر را آب کنید

جمع شدن یخ در فریزر ممکن است فن ها را مسدود کرده، دریچه ها را ببندد و فضای ذخیره سازی موجود را کاهش دهد. یخ فریزر شما باید هر شش ماه یکبار (یا زمانی که ضخامت یخ نیم اینچ است) آب شود. البته اگر یخچال شما دارای یخ آب کردن اتوماتیک است، می توانید از این کار صرف نظر کنید.

هشدار: هرگز برای خارج کردن یخ از فریزر از اشیاء تیز استفاده نکنید. ممکن است کویل های کندانسور را سوراخ کرده و گاز سمی یخچال را خارج کنید. همیشه برای هر کاری به دستورالعمل های کتابچه راهنمای یخچال مراجعه کنید.

مخزن تخلیه را تمیز کنید

آب در مخزن تخلیه یخچال خود باید به طور طبیعی تبخیر شود، اما قارچ، خاک و باکتری ها باعث ایجاد بوهای نامطبوع در مخزن می شوند، بنابراین لازم است هر 6 ماه یک بار مخزن را تمیز کنید. بر طبق دستورالعمل های موجود در کتاب راهنما، مخزن یخچال را خارج کرده و با آب گرم و صابون بشویید.

فیلتر آب را عوض کنید

فیلترهای آب یخچال فریزر، آب را تصفیه می کنند و می توانند روی طعم آب تاثیر بگذارد. اگر فیلتر کثیف باشد، آب به جای تصفیه ممکن است کثیف تر شود. بنابراین فیلتر آب را هر شش ماه یکبار تعویض  دهید تا آب و یخ را تمیز و تازه مصرف کنید.

کویل های کندانسور را تمیز کنید

کویل ها مسئول حذف گرما از یخچال و فریزر هستند. وجود کثیفی در کویل های کندانسور اثر منفی بر کارایی یخچال و فریزر دارد. اگر کثیفی زیاد باشد، یخچال نمی تواند به درستی خنک شود و کندانسور ممکن است بیش از حد گرم شود. کویل ها را با استفاده از دستورالعمل های راهنما تمیز کنید. کویل ها را می توانید به آرامی با اتصال برس کوچک به جارو برقی تمیز کنید یا با یک پارچه گرم و خشک پاک کنید.

راهنمای نگهداری یخچال فریزر و ساید که هم اکنون مطالعه کردید، راهنمایی کامل برای نگهداری انواع یخچال فریزر است. اما اگر سوالی دارید یا نیاز به کمک دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Comments (۰)
Add Comment