Browsing category

تعمیر اجاق گاز آرویک

اجاق گازها یکی از اساسی‌ترین لوازم خانگی موجود در همه منازل هستند. اهمیت غذا خوردن بر هیچ کسی پوشیده نیست و بخش بزرگی از تلاش‌های انسان برای برآوردن این نیاز اساسی است.

اجاق گاز یکی از لوازم ضروری برای پخت غذا است، به همین دلیل انسان‌ها مدل‌های مختلف اجاق گاز را با برندهای متفاوت ساخته‌اند تا پاسخگوی همه سلیقه‌ها و نیازها باشند.

آرویک یک نام آشنا در صنعت ساخت اجاق گاز است که محصولات متنوعی در مدل‌های مختلف تولید می‌کند.

اجاق گازهای فر، طرح فر و صفحه‌ای از محصولات این شرکت هستند که در مدل‌های مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. در ادامه نکاتی را درباره تعمیر اجاق گاز آرویک بیان می کنیم.

مشکلاتی که شما را نیازمند تعمیر اجاق گاز آرویک می کند

این مشکلات عبارتند از:

علت و عیب یابی روشن نشدن اجاق گاز آرویک

روشن نشدن شعله‌ها یا المنت‌های فر در اجاق گاز به عوامل مختلفی بستگی دارد. با یافتن ریشه مشکل برطرف کردن آن زمان زیادی نمی‌برد. علل مختلف روشن نشدن اجاق گاز عبارتند از:

مشکل در شیر گاز

شیر گاز یک قسمت از اجاق گاز است که اجازه‌ی ورود گاز را تا زمان گرم شدن فندک به شعله‌ها نمی‌دهد.
برای بررسی سلامت شیر گاز باید به وسیله‌ی یک مولتی متر، تست ولتاژ انجام شود و اتصالات آن را بررسی کرد.

مشکل در فیوز برق

یکی دیگر از علل روشن نشدن اجاق گاز خراب شدن فیوز برق و نرسیدن برق به فندک، برای ایجاد جرقه است.

اگر برای رفع مشکل به وجود آمده در فیوز برق در زمان مناسب اقدام نکنید، ممکن است منجر به منفجر شدن شود. پس تعمیر آن را در اولویت قرار دهید.

برای تعمیر فیوز لازم است دامنه یا صفحه اجاق گاز جدا شود و با استفاده از برچسب‌های نصب شده بر سیم‌ها، سیم فندک را بیابید و آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مسدود شدن شعله‌ها

از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن اجاق گاز مسدود شدن مجرای شعله‌ها به وسیله چربی است. در این موارد ساده‌ترین راه رفع مشکل تمیز کردن شعله‌ها و زدودن چربی از آن‌ها است.

روشن نشدن المنت پخت در فر اجاق گاز آرویک

معمولا همه اجاق گازهای فر، دو المنت بالایی و پایینی دارند که المنت پایین به نام المنت پخت نیز شناخته می‌شود.

اکثر گرمای تولید شده در محفظه فر به وسیله المنت پخت تامین می‌شود. روشن نشدن المنت پخت ممکن است در اثر خراب شدن یا پوسیدگی آن باشد. در این موارد باید المنت مذکور را تعویض کرد و یک المنت جدید به جای آن گذاشت.

اما گاهی مشکل روشن نشدن المنت به دلایل دیگری رخ می‌دهد و ممکن است با یک مرتبه خاموش یا روشن کردن فر مشکل رفع شود. اگر مشکل رفع نشد پنل سیم‌کشی المنت‌ها را بررسی کنید و مشکلات سیم‌کشی یا باقی موارد را برطرف کنید.

تعمیرات اجاق گاز آرویک را به ما بسپارید

کمک چی متخصص تعمیر

مشکل در تایمر اجاق گاز

مشکل به وجود آمده در تایمر اجاق گاز آرویک به مشکلات برد الکترونیکی مربوط می‌شود. کنترل عملکرد المنت‌ها و تایمر فر به برد الکترونیکی مربوط است.

در صورت نبود ولتاژ در برد الکترونیکی، تایمر فر نیز با اشکالاتی روبرو خواهد شد. برای بررسی آن باید ولتاژ بررسی شود و در صورت وجود مشکل اقدام به رفع آن کرد.