Browsing category

تعمیر ظرفشویی

تعمیر ظرفشویی

از لوازم خانگی پرکاربرد برای منازل، ماشین ظرفشویی ست. معمولا خانم های خانه دار و یا شاغل برای استفاده بهینه از وقت خود، شستشوی ظرفها را به این ماشین کارآمد محول می کنند و در صورت بروز هر نوع ایرادی برای مدیریت برنامه روزانه خود با مشکل روبرو می شوند. از این رو توصیه می کنیم تمام راهکارهای موجود برای نگهداری از ماشین ظرفشویی را بکار بگیرید تا نیازی به تعویض یا تعمیرات ظرفشویی نباشد. سیستم ماشین ظرفشویی بسیار پیچیده است و برای تعمیر ظرفشویی فقط باید به افراد متخصص مراجعه کرد. تیم کمک چی با کادری ماهر و مجرب می تواند در تعمیر ماشین ظرفشویی تخصص دارد و آشنا به سیستم همه برندها، همراه خوبی برای شما باشد.

روش نگهداری از ماشین ظرفشویی برای پیشگیری از تعمیرات

از آنجایی که تعمیر ظرفشویی ممکن است برای شما با صرف وقت و هزینه همراه باشد، تعمیرکاران کمک چی توصیه می کنند تا حد ممکن با نگهداری و سرویس به موقع، از تعویض و یا تعمیر ظرفشویی پیشگیری کنید. هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی کمی بالاست اما با نگهداری صحیح می توان از این هزینه ها پیشگیری کرد:
چک کردن
اگر بر روی فیلتر سوراخ یا هر نوع آسیب دیگری وجود دارد، در اسرع وقت برای تعویض آن اقدام کنید.
فیلتر ظرفشویی
فیلتر ظرفشویی را تمیز کنید. از مهم‌ترین نکات نگهداری ظرفشویی تمیز نگه‌ داشتن فیلتر در کف یا زیر بازوی اسپری کننده است.
استفاده از آب گرم و قرص ظرفشور
برای تمیز کردن سطح خارجی ظرفشویی فقط از آب گرم و مقدار کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید نه محلول هایی با خاصیت خورندگی و از قرص ها ظرفشویی مناسب استفاده کنید.
رفع خرابی
در صورت هر گونه خرابی یا شکستگی قفسه های ظروف، آن ها به سرعت تعمیر یا تعویض کنید.
ظرفیت ماشین لباسشویی
ماشین ظرفشویی را بیشتر از ظرفیت پر نکنید. با این کار هم عمر دستگاه خود را کوتاه می کنید و هم مجبورید ظرف های کثیف تحویل بگیرید.
گندزدایی
بطور مرتب فضای داخل ظرفشویی را تمیز کرده و گندزدایی و بوزدایی کنید. با یک دستمال و شوینده خانگی، فضای میان در و قسمت ظروف را تمیز کنید.

ویژگی های قرص ماشین ظرفشویی؟
یکی از راه های نگهداری و مراقبت از ماشین ظرفشویی استفاده از مواد شوینده استاندارد است. قرص تنها ماده شوینده ماشین ظرفشویی نیست و باید برای نتیجه بهتر از مایع جلا دهنده و نمک نیز استفاده کرد. نمک ظرفشویی برای شستشوی رزین(قطعه ای که کار گرفتن سختی آب در ماشین ظرفشویی را به عهده دارد) کاربرد دارد و رزین را برای شستشوی بعدی آماده می کند. جلا دهنده ماشین ظرفشویی در 5 دقیقه آخر همراه با بخار آب ظرفها را براق می کند . چنانچه از یک قرص با کیفیت مانند قرص ماشین ظرفشویی فینیش مدل فول استفاده کنید، همه نیازهای زیر تامین می شود زیرا این قرص دارای جلا دهنده ، شوینده ، جرم گیر و خوشبوکننده است.در هر صورت بهتر است از قرص هایی با برندهای معتبر برای شستشو با ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

ویژگی های ماشین ظرفشویی خوب و کار آمد

چنانچه قصد خرید یک ماشین ظرفشویی با کیفیت دارید با در نظر گرفتن موارد زیر می توانید تا مدت ها بصورت مفید از ماشین طرفشویی خود استفاده کنید. از مهم ترین ویژگی های یک ماشین ظرفشویی خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استاندارد بودن
گارانتی داشتن
کم مصرف بودن
کوتاه بودن زمان برنامه شستشو
مجهز بودن به کنترل گرهای حسی و لمسی
مجهز بودن به بیشترین بازوی آبپاش
مجهز بودن به بیشترین سنسورهای متعدد
کم صدا بودن
جادار بودن
امکان شستن میوه و سبزیجات
امکان استفاده از مواد سفید کننده
مجهز به سختی گیر مغناطیسی آب

در صورت بروز مشکلات زیر برای تعمیر ظرفشویی با کمک چی تماس بگیرید

برخی ارورها و معایب ماشین ظرفشویی تنها در برخی برندها اتفاق می افتند و برخی ایرادات در تمام مدل های ماشین ظرفشویی مشترک است. با توجه به تجربه تیم متخصص کمک چی، برای تعمیر ظرفشویی از هر برند و مدلی می توانید با همکاران ما تماس بگیرید. از مهم ترین ایراداتی که باید برای رفع آنها با تعمیرکاران کمک چی تماس بگیرید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روی ظرف ها رد چربی و لکه دیده می شود که از ایراد در برد ماشین ظرفشویی نشات می گیرد.
پس از پایان برنامه ظرفشویی، ظرف ها خشک نشده اند.
روشن نشدن ماشین ظرفشویی که می تواند به دلیل ایراد در برد الکتریکی ماشین ظرفشویی باشد.
عدم آبگیری ماشین ظرفشویی که می تواند به دلیل ایراد در آکواستاپ ماشین ظرفشویی باشد.
عدم اجرای برنامه شستشو که ممکن است به دلیل ایراد در موتور و یا سیم کشی ظرفشویی باشد.
گرم نشدن آب ظرفشویی که احتمالا به دلیل ایراد در المنت دستگاه و یا سنسور حرارتی ست.
ارور در صفحه نمایش که باید با توجه به برند دستگاه توسط تعمیرکاران بررسی شود.

چرا برای تعمیرات ماشین ظرفشویی از کمک چی کمک بگیریم؟

کمک چی مجموعه ای از تعمیرکاران ماهر است که در تعمیر ماشین ظرفشویی با استفاده از تجهیزات مدرن، تخصص دارند . تیم کمک چی بعد از عیب یابی شما را در جریان هزینه ها و قطعات مورد نیاز قرار می دهند و در صورت مساعد بودن نظر شما نسبت به تعمیر ظرفشویی اقدام می کنند. ممکن است برای تعمیر ظرفشویی به تعویض واشر در ماشین ظرفشویی، تعویض ترموستات، تعویض قفل درب ماشین ظرفشویی، تعویض هیتر، تعویض پمپ تخلیه، تعویض محفظه مواد شوینده نیاز باشد که کمک چی در انجام این امور تخصص دارد. تعمیرکاران کمک چی پس از تعمیر و رفع ایرادات ظرفشویی شما، با گردگیری و تنظیمات تخصصی، کارایی ماشین را نسبت به قبل ارتقا می دهند درضمن کمک چی برای تعمیرات ظرفشویی فقط از قطعات اورجینال مختص برند ظرفشویی شما که دارای گارانتی هستند، استفاده می کند.

برندهای تحت پوشش کمک چی