Browsing category

تعمیر پکیج

تعمیر پکیج
در طول سالیان گذشته، بشر به فکر تولید و استفاده از وسایل مفیدی برای افزایش رفاه زندگی بوده که در بسیاری موارد در ابداع و استفاده از این وسایل، موفق بوده است. یکی از مهم ترین لوازم خانگی که چند سالی ست با ورود به خانه ها، گرما و آرامش را به همراه داشته، پکیج است. در حال حاضر انواع پکیج، از مرسوم وسایل گرمایشی همه خانه ها محسوب می شوند که آب گرم مصرفی روزانه را نیز در کمترین زمان، تامین می کند. استفاده از پکیج دیواری در حال حاضر رونق زیادی دارد زیرا فضای کمی اشغال می کند و ایمنی بالایی دارد همچنین هر واحد مسکونی دارای یک پکیج مستقل است که می تواند با توجه به شرایط تنظیم شود. یکی از ویژگی های بارز پکیج این است که در صورت سرویس منظم، تا مدت ها نیازی به تعمیر ندارد. تعمیرکاران کمک چی توصیه می کنند با سرویس پکیج و نگهداری مناسب، از خرابی آن پیشگیری کنید زیرا ممکن است تعمیر پکیج هزینه های زیادی را به خانواده تحمیل کند.

نگهداری از پکیج برای پیشگیری از تعمیرات

برای پیشگیری از ایرادات احتمالی و نیاز به تعمیر پکیج، بهترین کار، نگهداری مناسب از آن است زیرا پکیج از کارآمدترین وسایل خانه است که در صورت بروز هر مشکلی، شما را برای تهیه آبگرم مصرفی و همچنین گرم نگه داشتن منزل، با مشکل روبرو می کند. بهترین کار برای نگهداری از پکیج، سرویس منظم و دوره ای آن است. سرویس پکیج شامل بخش های مختلف آن می شود اما مهم ترین سرویس پکیج، رسوب زدایی ست زیرا به دلیل سختی آب مصرفی شهری، رسوب املاح آب در قطعات و لوله‌های پکیج اتفاق می‌افتد. تیم خدمات کمک چی بر این عقیده اند با رسوب‌زدایی و سرویس پکیج می‌توانید طول عمر وسیله گرمایشی خود را افزایش دهید و هزینه‌های تعمیر پکیج را به حداقل برسانید. با بررسی و انجام امور زیر می تواند براحتی از پکیج خود نگهداری کنید:
چک کردن
بررسی سیستم ضد گیر پاژ پمپ پکیج
سیستم یخ زدگی
بررسی سیستم ضد یخ زدگی پکیج
.
دودکش
بررسی دودکش پکیج
رسوبات و صافی
رسوب گیری پکیج و کنترل صافی های پکیج
فشار
کنترل فشار پکیج

چطور پکیج را رسوب زدایی کنیم؟
رسوب زدایی پکیج دیواری یکی از مهم ترین راه های نگهداری از پکیج است که باید توسط افراد متخصص و تعمیرکاران حرفه ای انجام شود. معمولا سرویس و رسوب زدایی پکیج دیواری به روش زیر انجام می شود:

کاور پکیج را باز کنید اما پیش از آن فراموش نکنید که دو شاخه برق پکیج را از برق بکشید.
شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید، سپس شیر پرکن پکیج را در جهت عقربه‌های ساعت باز کنید. سپس شیر آب گرم را که در پایین‌ ترین قسمت قرار دارد، باز کنید تا آب سیستم خالی شود و عقربه فشار پکیج روی عدد صفر قرار گیرد.
با استفاده از دو عدد پیچ آلن شماره 4، مبدل پکیج را که به بلوک‌ها متصل است باز و سپس آن را جدا کنید.
مبدل پکیج را با دیسکلر رسوب‌زدایی کنید. دیسکلر یا رسوب‌زدا محلول شیمیایی است که برای پاک‌سازی دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی به کار می‌رود. دیسکلر را درون سوراخ در مبدل بریزید تا اسیدشویی صورت بگیرد. پس از 15 دقیقه با فشار ب بالا مبدل را بشویید.
در صورتی که رسوب‌ها به صورت کامل از بین نرفت، ابتدا مبدل را روی شعله گاز بگیرید و خوب حرارت دهید، سپس با چکش روی آن ضربه بزنید یا زیر فشار آب بگیرید تا باقی رسوبات نیز کنده شود.(بهتر است این کار توسط تعمیرکار پکیج صورت بگیرد.)
باید دوباره مبدل را نصب کنید اما پیش از آن دقت کنید که اگر اورینگ‌ها تغییر شکل داده بودند، آن‌ها را عوض کنید. اورینگ اتصال حلقه‌ای شکل است که برای نصب مبدل استفاده می‌شود.
 مبدل را سر جای خود به گونه‌ای قرار دهید که شیارهای آن سمت چپ قرار گیرد و آن را نصب کنید.
کاور پکیج را سر جایش قرار دهید. دو شاخه را به برق بزنید و فشار پکیج را روی عدد یک و نیم تنظیم و سپس آن را روشن کنید.

در صورت بروز مشکلات زیر برای تعمیر پکیج با کمک چی تماس بگیرید
در صورت بروز هر یک از مشکلات زیر برای پکیج دیواری با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید. تعمیرکاران کمک چی برای تعمیرات پکیج دیواری ابتدا مشکل و قطعات مرتبط با آن مشکل را آنالیز می کنند و پس از عیب یابی برای تعمیر اقدام می کنند. معمولا ایرادات مکانیکی و برقی پکیج، به صورت جداگانه بررسی می شوند و هزینه های مستقل و متفاوتی دارد:

روشن نشدن پکیج دیواری
نوسان فشار آب گرم پکیج
گرم نشدن رادیاتور پکیج
صدای بلند پکیج
روش نشدن مشعل پکیج
خاموش شدن مشعل پکیج
نشتی آب پکیج
رسوب گیری پکیج
دود گیری پکیج و لوله ها

علت صدای زیاد پکیج چیست؟
از مهم ترین دلایل تماس مردم با تعمیرکاران پکیج، صدای بلندی ست که پکیج تولید می کند. صدای بلند پکیج  ممکن است علل مختلفی داشته باشد و در برخی موارد به برند آن بستگی دارد پس بهتر است در هنگام خرید به این موضوع اهمیت کافی بدهید. عدم تنظیم شیر برقی گاز دستگاه، رسوب گرفتن مدار و مبدل های حرارتی، خرابی پمپ آب و یا مشکل سنسورهای حرارتی از مهم ترین دلایل سروصدای زیاد پکیج است. معمولا برای رفع صدای زیاد پکیج باید اولا مبدل را هوا گیری کنید و سپس مدار و مبدل حرارتی رسوب زدایی شده و یک فیلتر مناسب در مسیر برگشت آب گرمایش پکیج قرار دهید و شیر برقی گاز دستگاه را تنظیم کنید. البته ممکن است این صدای بلند پکیج دلایل دیگری هم مانند قدیمی بودن آن، داشته باشد. توصیه می کنیم برای رفع صدای بلند پکیج حتما با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

چرا برای تعمیر پکیج با کمک چی تماس بگیریم؟

پکیج یکی از ضروری ترین لوازم خانگی ست که باید تعمیر آن را به تعمیرکارانی سریع و ماهر سپرد. تیم کمک چی گروهی از مجرب ترین تعمیرکاران پکیج را در سیستم خود دارد که به صورت مرتب دانش خود را به روز می کنند و برای تعمیر انواع پکیج، دوره های تخصصی آموزشی را پشت سر گذاشته اند. تیم کمک چی از قطعات اصلی و اورجینال برای تعمیر پکیج استفاده می کند و هزینه تعمیرات پکیج را متناسب با نوع و برند پکیج، دستمزد کار انجام شده و قطعات تعویضی پکیج محاسبه می کند. اما کمک چی فاکتور هزینه ها و لیست قیمت ها را بر اساس مصوب صنف تعمیرکاران ارائه می دهد و هزینه های تعمیرات پکیج را کاملا منصفانه و قبل از شروع تعمیر، برآورد می کنند.

برندهای تحت پوشش کمک چی