تعمیر یخچال بوش

شناخت و رفع ایرادات یخچال بوش

0 ۳,۰۴۷

بوش برند جهانی لوازم خانگی و یکی از رهبران بازار یخچال و فریزر است که تکنولوژی پبشرفته را به آشپزخانه ها هدیه داده است. یخچال فریزر بوش کیفیت و عمر بالایی دارد اما ممکن است ایراداتی در آن به وجود آید که نیاز به تعمیر یخچال داشته باشید. در صورت به وجود آمدن مشکل در یخچال تنها با تعمیرکاران مجاز و متخصص بوش تماس بگیرید. 

تعمیر یخچال بوش

با نگهداری صحیح یخچال می توانید از بروز ایرادات احتمالی در یخچال جلوگیری کنید. همچنین می توانید با مطالعه راهنمای نگهداری یخچال و فریزر عمر آن را بیشتر کنید. در ادامه 3 مشکل رایج یخچال را خواهید دید که به راحتی می توانید خودتان آن را برطرف کنید. اگر مشکل برطرف نشد، حتما با یک کارشناس تعمیر یخچال تماس بگیرید. 

مشکلات رایج یخچال که می‌توانید به راحتی آن را برطرف کنید

یخچال و فریزر در حال حاضر یکی از قدرتمند ترین لوازم خانگی در خانه شما است که به طور مداوم در خانه کار می کنند. بنابراین ممکن است مشکلاتی برای آن به وجود آید

سروصدای زیاد یخچال

یک یخچال خوب علاوه بر قدرت زیاد، باید کم سر و صدا نیز باشد. گاهی اوقات یخچال پر صدا می شود و اعصابتان را به هم می ریزد. این مشکل ممکن است به دلایل زیر رخ دهد.

  • گرد و خاک: یکی از شایع ترین علت سر و صدا محیط آلوده است که باعث تجمع گرد و غبار در اطراف کویل کندانسور می شود. برای رفع این مشکل ابتدا یخچال را از برق بکشید. برای اکثر یخچال و فریزر، کویل کندانسور در پایین قرار دارد و به طور معمول در جلو یا عقب دیده می شود. (برخی از مدل های جدیدتر، کویل های داخلی دارند.) برای میز کردن آن می توانید از جاروبرقی استفاده کنید، همچنین می تواننیداز یک قلم مو یا یک پارچه تمیز نیز استفاده کنید.
  • تنظیم دمای یخچال: اگر دمای یخچال و فریزر خیلی پایین باشد، نه تنها یخچال شما اضافه کاری می کند بلکه می تواند برخی از غذاها را نیز از بین ببرد. شما معمولاً می‌ خواهید یخچال بین ۳۷ و 40 درجه فارنهایت (2.8 و ۴.۴ درجه سانتیگراد) قرار داشته باشد. اما توجه کنید در قسمت های مختلف ممکن است این دما را نداشته باشید. یک دماسنج را داخل یک لیوان آب قرار دهید و شیشه را روی قفسه میانی یخچال قرار دهید و بگذارید حداقل ۸ ساعت بماند. به طور متناوب تنظیمات دمایی را بر روی یخچال خود تنظیم کنید تا به آرامی آن را به دمای مطلوب برسانید. اگر مسئله حل نشد، با یک متخصص مشورت کنید. چون ممکن است یک قسمت مانندکندانسور، سنسور ترموستات و یا موتور پنکه معیوب شده باشد.
تعمیر یخچال بوش
تعمیر یخچال بوش

یخچال چکه می کند

آب زیر یخچال هرگز نشانه خوبی نیست، اما یک اتفاق بسیار رایج است و می‌تواند به راحتی حل شود. نشت آب معمولا به دلیل یکی از دو مساله زیر ناشی می‌شود.

  • مسدود شدن پمپ درین: این یکی از شایع‌ ترین دلایل نشت آب است. این اتفاق زمانی می‌افتد که ذرات غذا و یا آشغال‌های دیگر از لوله درین عبور می‌کنند که می‌ تواند منجر به انباشته شدن یخ و در نهایت نشت آب از فریزر و یخچال شود. ابتدا سعی کنید لوله زهکش را از داخل فریزر با آب‌ گرم و با استفاده از قیف بوقلمون و یا قیف کوچک تخلیه کنید. اگر این مشکل را حل نکند، بایدزباله‌ها را به طور دستی حذف کنیدیخچال خود را از دیوار بیرون بکشید و لوله زهکش خالی در قسمت پایین سرویس را پیدا کنید. این شلنگ باید یک شیر کنترل لاستیکی داشته باشد که به تنظیم رطوبت کمک می‌کند و کاربرد آن گرفتن واریزه و گرفتگی هاست. شیر را با آب‌گرم و صابون تمیز کنید و شیر را نصب کنید.
  • مسدود شدن لوله: گاهی یک خط تامین آب مسدود شده و باعث ایجاد آب در زیر یخچال می‌شود. ابتدا دستگاه را از برق بکشید و نقطه بسته شدن دریچه رو پیدا کنید، به طور معمول در زیر سینک، پشت یخچال، یا زیر یخچال قرار دارد. دقت کنید که این سوپاپ بسته باشد و به دنبال هر گونه سوراخ، گره و … باشید. اگر یک شکاف در خط لوله وجود داشته باشد، باید تعویض شوداگر مسدود باشد، یخچال را به مدت تقریباً ۴۸ ساعت خاموش کنید تا رفع شود. در غیر اینصورت با یک متخصص تماس بگیرید.

انباشته شدن یخ در فریزر

اگر داخل فریزر مثل سرزمین عجایب زمستانی باشد، ممکن است چندین مشکل برای آن به وجود آمده باشد. 

  • باز بودن درب به مدت طولانی: اگر در فریزر به مدت طولانی باز باشد، سطح رطوبت داخل فریزر را بالا می برد و منجر به تجمع یخ می‌شودبرای حل این مشکل، یخچال را از دیوار بیرون بکشید و یک نفر یخچال را به اندازه کافی به عقب برگرداند تا بتوانید به دو پای ستون عقب برسید. این امر باعث می‌شود تا درها بسته شوند و آب جمع‌ آوری شده از فریزر و یخچال خالی شود. اگر این مساله حل نشود، ممکن است تایمر سلفی معیوب باشد.
  • لاستیک دور درب یخچال: واشر معیوب می‌تواند منجر به یخ ناخواسته شود. ابتدا سعی کنید نوار را با استفاده از آب‌گرم، صابون و یک کیسه حمام تمیز کنیداز یک حوله برای خشک کردن نوار و مناطق اطراف استفاده کنید و فریزر را ببندید. اگر درست نشد، یخچال را از برق جدا کنید، لبه واشر را بلند کنید و از پیچ‌گوشتی برای برداشتن همه پیچ‌ها استفاده کنید. واشر جدید را هم تراز کنید و آن را به جای خود پیچ کنید. 

چرا کمک چی را برای تعمیر یخچال فریزر خود انتخاب کنید؟

  • تیم تعمیر و سرویس کمک چی قابل‌ اعتماد است و خدمات بی نظیری ارائه می‌دهد. 
  • هنگامی که یک دستگاه خانگی معیوب می شود، سرعت بیش‌ترین اهمیت را برای ما دارد، تیم کمک چی خدماتی سریع و با کیفیت دارد.
  • مهندسان تیم کمک چی کاملا آموزش دیده هستند و دانش کافی برای تعمیر یخچال فریزر بوش را دارند. 
  • قیمت های کمک چی ثابت هستند. مهندسین ما هیچ هزینه پنهانی را به صورتحساب شما اضافه نمی‌کنند.

تعمیر یخچال بوش کاری تخصصی است و تعمیر آن به راحتی ممکن نیست. اگر نیاز به مشاوره محصول یا تعمیر دارید با ما تماس بگیرید تا فورا به نیازهایتان رسیدگی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337