تعمیر جاروبرقی بوش

شناسایی و رفع ایرادات اصلی جاروبرقی بوش

0 ۳,۸۷۸

جاروبرقی یکی از ضروری ترین لوازم خانگی است که چون بسیاری از قطعات آن متحرک است، به راحتی خراب می شود. اگر جاروبرقی تان کارکرد سابق را نداشته باشد، مشکلات زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را بررسی کرده و خودتان نسبت به تعمیر جاروبرقی اقدام کنید. اما تصور نشود که تعمیر جاروبرقی بوش نیاز به تخصص ندارد و هر کسی می تواند انجام دهد. تنها مشکلات جزئی را می توانید در خانه انجام دهید.

تعمیر جاروبرقی بوش

بوش یکی از با کیفیت ترین برندهای جاروبرقی است. این جاروبرقی علاوه بر کیفیت، طول عمر بالایی دارد. با مطالعه راهنمای نگهداری جاروبرقی می توانید دانش خود را در مورد مراقبت از جاروبرقی افزایش دهید. اما همانطور که ذکر شد چون اجزای جاروبرقی متحرک هستند، احتمال به وجود آمدن مشکل در آن وجود دارد. در ادامه مهمترین ایرادات جاروبرقی بوش را خواهید دید که ممکن است شما نیز آنها را تجربه کنید.

صدای جاروبرقی نرمال نیست

گاهی اوقات صدای جاروبرقی نرمال نیست اما می توانید به راحتی کشف کنید که چرا جارو برقی شما صداهای عجیب و غریب می دهد. ابتدا کیسه گردوغبار را چک کنید که پر نشده باشد. به غیر از این ممکن است بخشی از مسیر آن مسدود شده باشد. گام به گام بررسی کنید تا از باز بودن فیلتر، نازل، لوله مکش یا لوله تلسکوپی مطمئن شوید. آیا پس از انجام این کارها، صدا عادی شد؟ خرابی پروانه ها نیز باعث ایجاد صداهای غیر معمول در جاروبرقی می شود. اگر مشکل حل نشد، لطفا با همکاران ما در کمک چی تماس بگیرید.

جاروبرقی مکش ندارد

این یکی از شایع ترین مسائلی است که ممکن است تجربه کنید. اگر جاروبرقی آشغال های روی زمین را برنمی دارد، ممکن است یکی از اجزای آن مسدود شده باشد.

  • ابتدا کیسه را چک کنید تا از خالی بودن آن مطمئن شوید. همچنین سوراخ بودن کیسه را هم بررسی کنید. کیسه سوراخ مکش پایینی دارد.
  • شیلنگ، فیلترها و غلتک ها را بررسی کنید. اگر شینگ و فیلترها مسدود شده باشد، دستگاه مکش خود را از دست می دهد.
  • سعی کنید فیلتر را تمیز کنید و همچنین بررسی کنید آیا چیزی در مسیر آن گیر کرده است یا خیر.
  • دستگاه فیلترهای مختلفی دارد، برخی از آنها قابل شستشو هستند و برخی از آنها باید به طور مرتب جایگزین شوند. فیلترهای قابل شستشو راحت هستند و شما فقط می توانید آنها را با آب گرم تمیز کنید (قبل از قرار دادن آنها در دستگاه مطمئن شوید کاملا خشک شده اند). اما فیلترهای یکبار مصرف باید تعویض شوند، متخصصان توصیه می کنند که فیلترها را هر ماه تعویض یا بشویید.
تعمیر جاروبرقی بوش
تعمیر جاروبرقی بوش

جاروبرقی لرزش دارد

چندین دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد. ممکن است در طول زمان یاتاقان ها فرسوده شوند و تعادل آن از بین رفته و دستگاه تکان بخورد. در اینصورت باید یاتاقان ها را عوض کنید. البته متخصصان توصیه می کنند که اگر هر روز از دستگاه استفاده می کنید، هر 6 ماه یکبار آنها را تعویض کنید.

دستگاه خود به خود خاموش می شود

ممکن است سیم کشی مشکل داشته باشید. ابتدا دستگاه خود را از پریز برق جدا کنید و سیم برق را بررسی کنید.  اگر سیم برق از نظر ظاهری سالم باشد، ممکن است برق داخلی آن ایراد داشته باشد. در اینصورت با کارشناسان کمک چی تماس بگیرید. خوشحال خواهیم شد به شما کمک کنیم تا مشکلتان حل شود.

البته یادآوری می کنم که برخی از جاروبرقی ها در صورت بالا رفتن دما به طور خودکار خاموش می شوند تا از صدمه زدن به جاروبرقی جلوگیری شود.

دستگاه روشن نمی شود

روشن نشدن دستگاه یکی از ناامیدکننده ترین مشکلات جارو برقی است.

  • اگر دستگاه شما به هیچ وجه روشن نمی شود، قبل از هر چیز یکی دیگر از پریزها را امتحان کنید. ممکن است ایراد از پریز برق باشد.
  • اگر پریز سالم بود گزینه بعدی بررسی سیم برق است. هر گونه قطعی سیم را چک کنید.
  • همچنین ممکن است سوئیچ ها خراب شده باشند. قطعی کلید قطع و وصل بسیار شایع است.
  • در صورتی هم که مدار سری موتور قطع شود، دستگاه روشن نخواهد شد.

گرم شدن زیاد جاروبرقی

اگر دستگاه شما زیاد گرم شود، خطر صدمه زدن به موتور افزایش می یابد. در صورتی که جاروبرقی زیاد گرم شد، از کار کردن با آن دست بکشید و با تعمیرکاران حرفه ای تماس بگیرد.

بوی سوختگی به مشام می رسد

در صورتی که جاروبرقی بوی سوختگی بدهد به احتمال زیاد تسمه آن پاره شده است. تعویض تسمه راحت است و به راحتی می توانید خودتان آن را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که تسمه اصلی خریداری کنید تا دوباره نیاز به جایگزینی نداشته باشد.

موتور روشن می شود ولی قدرت ندارد

  • در صورتی که موتور قدرت ندارد، ممکن است کلکتور آن کثیف شده است.
  • خرابی زغال باعث کاهش قدرت موتور می شود.
  • اگر یاتاقان ها خراب شود، قدرت موتور کاهش می یابد.
  • نیم سوز بودن موتور نیز باعث داغ شدن موتور و در نهایت کاهش قدرت آن می شود.

چرا کمک چی را برای تعمیر جاروبرقی خود انتخاب کنید؟

  • تیم کمک چی سرعت بالایی در ارائه خدمات دارند و در کمترین زمان سعی در برطرف کردن مشکل شما دارند.
  • مهندسان دانش کافی برای تعمیر وسایل بوش دارند و کاملا آموزش دیده اند.
  • قیمت ها در کمک چی ثابت بوده و طبق تعرفه محاسبه می شود و هرگز هزینه اضافی درخواست نخواهند کرد.

تعمیر جاروبرقی بوش در مواردی که ایراد آن جزئی باشد، راحت است. اما در صورتی که ایراد آن پیچیده باشد باید با متخصصان بوش تماس بگیرید. اگر نیاز به مشاوره محصول یا تعمیر دارید با ما تماس بگیرید تا فورا به نیازهایتان رسیدگی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02191303337